سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی تنکابن از قلع و قمع ۵۵ بنای غیرمجاز در ۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ابراهیم کاویانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی تنکابن گفت: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، احکام قلع و قمع ۵۵ قطعه ساخت و ساز غیرمجاز زمین‌های کشاورزی این  شهرستان اجرا شد.

وی افزود: دیوارکشی، تفکیک غیرمجاز و ساختمان نیمه کاره به مساحت دو هکتار باحضور نمایندگان جهاد کشاورزی، نماینده دادستان و نیروی انتظامی این شهرستان تخریب شد.

کاویانی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی مغایر قانون است، گفت: مالکان زمین‌های کشاورزی قبل از هرگونه اقدام به تغییر کاربری اراضی خود برای دریافت مشاوره و مجوز‌های قانونی لازم به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‎های تابعه مراجعه کنند.

معرفی هفت طرح مشاغل خانگی تنکابن برای دریافت تسهیلات

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی تنکابن گفت: امسال هفت طرح شامل چهار طرح مستقل و کار آفرین و سه پشتیبان در بخش کشاورزی این شهرستان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی و در حال دریافت این تسهیلات هستند.

وی افزود: متقاضیان مستقل و پشتیبان مشاغل خانگی در بخش کشاورزی شهرستان تنکابن برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت با سود چهار درصد و اقساط ۶۰ ماهه به بانک‌های عامل معرفی شدند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی تنکابن گفت: پشتیبان‌ها مسوولیت حمایت از چند نفر از شاغلین خانگی را در کل فرآیند تولید و ارائه خدمات اعم از آموزش، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار، مشاوره، نوآوری، بسته بندی، بازاریابی و فروش را به عهده می‌گیرند و به ازای هر نفر اشتغالزایی، ۱۰۰ میلیون رالس تسهیلات دریافت می‌کنند.

کاویانی افزود: این پشتیبان‌ها در رشته‌های پرورش قارچ خوراکی، پرورش زنبور عسل، دام سبک و سنگین و گل و گیاه زینتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.