براساس آخرین پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان کردستان، با ورود سامانه بارشی جدیدی از عصر امروز بارش برف آسمان استان را در بر خواهد گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، طبق آخرین اطلاعات و داده‌های مراکز هواشناسی و براساس بررسی نقشه و مدل‌های موجود، سامانه بارشی پرقدرت از عصر پنجشنبه وارد استان کردستان خواهد شد و در پی آن بارش شدید برف و ایجاد کولاک و مه شدید در گردنه‌ها و ارتفاعات استان پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در خصوص فعالیت شدید سامانه بارشی از امروز عصر در استان هشدار داد و گفت: براساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش بینی وضع هوا از امروز عصر تا اواخر روز جمعه استان در دامنه تأثیر امواج بارشی و ناپایدار قرار می‌گیرد.

رحیم صدیقی افزود: با ورود این سامانه بارشی، پوشش ابر، وزش قابل ملاحظه و شدید باد، بارش برف و باران، مه و کاهش دید و در جاده‌های برفگیر، گردنه‌ها و ارتفاعات کولاک برف پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: بیشترین فعالیت بارشی این سامانه از عصر امروز تا عصر و اوایل شب جمعه است و از عصر پنجشنبه اغلب بارش‌ها در سطح استان به شکل برف ریزش می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: مقدار بارش‌ها در بخش غربی استان و در شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد، منطقه اورامان و پالنگان نسبت به نواحی دیگر بیشتر پیش بینی شده است.

صدیقی یادآور شد: همراه با این سیستم بارشی، وزش باد قابل ملاحظه و شدید بیشتر از ۱۵ متر بر ثانیه بوده و در ارتفاعات و گردنه‌ها امکان کولاک برف وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در مدت زمان فعالیت این موج بارشی در گردنه‌ها و بیشتر جاده‌های استان به دلیل بارش، کولاک برف و مه دید به شدت کاهش یافته و جاده‌ها لغزنده می‌شود که این عوامل باعث اختلال در تردد‌ها خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: متعاقب عبور سامانه بارشی در طول هفته آینده دمای هوا پنج تا هفت درجه سانتیگراد سردتر خواهد شد و انتظار می‌رود مسافران در این مدت از تردد شبانه و بخصوص در جاده‌های روستایی خودداری کنند.

انتهای پیام/پ

بارش برف و کولاک در گردنه های کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.