مازندران جزء سه استان برتر کشور در زمینه اجرای برنامه‌های معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیخانی مدیرکل بهداشت و درمان اضطراری معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در بازدید ازسومین اردوی بقاء درشرایط سخت ویژه تیم‌های بهداشت و درمان اضطرار هلال احمر مازندران که در اردوگاه میرزاکوچک خان شهرستان رامسر درحال برگزاری است، گفت: در ارزیابی‌های انجام شده در اجرای برنامه‌های مختلف، معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر مازندران در شمار ۳ استان برتر کشور است.

وی افزود: در خصوص مشارکت در عملیات‌های  پاسخگویی به سوانح و نیاز‌های بهداشتی و درمانی  نیز  مازندران از استان‌های پیشتاز است که در آخرین عملیات آن که مربوط به حضور در مناطق زلزله زده کرمانشاه، استتان مازندران از لحاظ خدمات ارائه شده رتبه نخست را کسب کرده است.

علیخانی باتاکید بر ضرورت برگزاری اردو‌ها و مانور‌های تخصصی با هدف ارتقای توان عملیاتی تیم‌های بهداشت و درمان اضطرار گفت: در این مانور‌ها  تیم‌های شرکت کننده با شرایط بروز حوادث و سوانح  اتفاق می‌افتد و همچنین با زندگی در شرایط نامتعارف آشنا می‌شوند.

مدیرکل بهداشت و درمان اضطراری معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر افزود: هدف نهایی در  این اردو‌ها و مانور‌ها  افزایش مهارت‌های تخصصی شرکت کنندگان به منظور ارائه خدمات مطلوب و بهینه در شرایط واقعی بحران است.

آرش سید صالحی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر مازندران نیز در این مراسم گفت: سومین اردوی بقاء در شرایط سخت با حضور تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری شهرستان‌های جویبار، نور، بابل، بابلسر، قائمشهر در اردوگاه میرزاکوچک خان شهرستان رامسر در حال برگزار است.

وی افزود: دور اول این اردو با حضور  تیم‌های شعب تنکابن، بهشهر و نوشهر و همچنین دور دوم این اردو نیز با حضور  تیم‌های شعب چالوس، آمل، نکا، ساری و رامسر برگزارشد.

سید صالحی هدف این اردو را افزایش توان عملیاتی و ارتقای آمادگی اعضای حاضر در تیم‌های بهداشت و درمان اضطرار شعب جمعیت هلال احمر استان برشمرد و گفت:  فلسفه اینگونه مانور‌ها  تمرین به  منظور پاسخگویی به موقع به حوادث وبلایا در درشرایط واقعی است.

انتهای پیام/ م

اجرای برنامه‌های معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی در مازندران

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.