رؤسای مرکزآموزش فنی وحرفه‌ای و زندان شهرستان مهاباد درنشستی، برآموزش‌های مهارتی زندانیان تأکید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد در این نشست گفت: با تغییر دیدگاه مسئولان نسبت به اهمیت دادن بیشتر به توانمندسازی زندانیان، در کنار اصلاح و تربیت مدد جویان اداره زندان مهاباد، بازگشت آنان به ندامتگاه‌ها بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. 

محمدسلیم عباسی، در ادامه باقدردانی از همکاری اداره زندان مهاباد در اجرای دوره‌های مهارتی به مدد جویان آن سازمان، بر استمرار و گسترش این آموزش‌ها تأکید کرد.

محمد اکبرنژاد، رئیس اداره زندان مهاباد هم در این نشست با تأکید بر اهمیت و تأثیر آموزش‌های مهارتی درکاهش بازگشت زندانیان پس از سپری کردن دوران محکومیت، توسعه همکاری‌های بین بخشی و همکاری و مساعدت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ایجاد مرکز اشتغال زندانیان را درمهاباد خواستار شد.

اکبرنژاد، با اشاره به توسعه فضا‌های فرهنگی، آموزشی و بهداشتی به همت خیرین شهرستان، راه اندازی مرکز اشتغال و مهارت آموزی را ضرورتی بی بدیل عنوان کرد که آثار آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی چشمگیر خواهد بود.

برگزاری دوره‌های مهارت زندگی و کارآفرینی برای مدد جویان درداخل و خارج محیط زندان و استفاده از امکانات مرکزآموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارائه آموزش‌های کسب و کار در کنار دوره‌های مهارتی شغلی، در راستای کمک به بهبود وضعیت معیشت خانواده‌های آن‌ها از مصوبات این نشست بود.

منبع خبرگزاری صدا و سیما مهاباد

انتهای پیام/ج

نشستی برای گسترش آموزش‌های مهارتی زندانیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.