سفیر سوریه در هند علت خروج نیرو‌های آمریکایی از کشورش را شکست سیاست‌های واشنگتن در خاورمیانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ریاض عباس، سفیر سوریه در هند در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک، علت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را شکست سیاست های واشنگتن در خاورمیانه دانست.

او گفت: سیاست های آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است و آنها نمی توانند بیش از این به حضور خود در سوریه ادامه دهند. ارتش سوریه، متحدان آمریکا در خاک سوریه که همان داعش است را شکست داده است. ارتش ما داعش را در خاک سوریه شکست داده و هیچ دلیلی برای اینکه آنها (نیروهای آمریکایی) در سوریه باقی بمانند، وجود ندارد.

وی اظهار داشت واشنگتن با ایجاد گروه تروریستی داعش تلاش کرد در سوریه باقی بماند.

عباس افزود: آنها می توانند هرچه بخواهند بگویند اما حقیقت این است که داعش بخشی از سازمان القاعده است که توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ایجاد شده است. داعش یک دست آمریکا در سوریه است و ما آنها را شکست دادیم.

این مقام در بخش دیگری از اظهاراتش گفت نیروهای فرانسوی حاضر در سوریه که بخشی از ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا هستند به زودی سوریه را ترک خواهند کرد.

این دیپلمات سوری بر این باور است که خروج نیروهای آمریکایی نه فقط تحت فشار متحدان سوریه همچون ایران و روسیه بوده بلکه واشنگتن با این کار سعی دارد روابط خود با رژیم صهیونیستی و ترکیه را که همواره نسبت به حمایت واشنگتن از نیروهای دموکراتیک [کُرد ها] منتقد بوده اند، نجات دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار