وزیر خارجه ترکیه با اشاره به جنگ لفظی اخیر میان مقامات آنکارا و تل‌آویو گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اینکه فهمید نمی‌تواند سوریه را تجزیه کند، مضطرب شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در نشست مشترک خبری با همتای تونسی‌اش ضمن اعلام حمایت آنکارا از روند سیاسی در تونس گفت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از اینکه فهمید نمی‌تواند سوریه را تجزیه کند، مضطرب است.

او با اشاره به جنگ لفظی اخیر میان مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی در این‌باره اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از اینکه فهمید نمی‌تواند سوریه را تجزیه کند، مضطرب است و از این به بعد نخواهد توانست به گروه‌های تروریستی کمک کند.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه این نشست خبری با اشاره به تصمیم ترکیه برای آغاز عملیاتی نظامی در شرق فرات افزود: تفاوتی بین گروه‌های تروریستی وجود ندارد و ترکیه نقش بزرگی در مبارزه با داعش در سوریه ایفا کرده است.

چاووش‌اوغلو در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: کسانی که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد، را در کنسولگری عربستان در استانبول کشتند و تکه‌تکه کردند، هم اکنون در عربستان زندگی می‌کنند. تحقیقات درباره قتل خاشقجی همچنان ادامه دارد. برای ارجاع پرونده قتل خاشقجی به سازمان ملل با دیگر کشور‌ها همکاری می‌کنیم.

او افزود: عربستان تاکنون به این سوال پاسخ نداده است که همکار محلی عاملان قتل خاشقجی، چه کسی بوده است. از عربستان می‌خواهیم تا در تحقیقات با ما مشارکت کند و نتایج تحقیقات در اختیار جهانیان قرار گیرد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد تقی
۱۴:۳۹ ۰۳ دی ۱۳۹۷
مثل اینکه یادتان رفته این شما بودید که فکر تجزیه سوریه را داشتید و می گفتید اسد باید برود حالا ایران بر داعش مسلط شده و شکستش داده چاره ای جز حمایت از بشار اسد ندارید تیرتان به سنگ خورد و چونه تان به خاک مالیده شد. خوب شد.
آخرین اخبار