رئیس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی اذعان کرد اقدامات سختگیرانه علیه فلسطینیان نمی‌تواند امنیت را برای شهرک‌نشینان اطراف غزه فراهم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جوئیش پرس، «گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی روز گذشته (یکشنبه) در یک کنفرانس سالانه با اشاره به وخیم شدن اوضاع در اطراف نوار غزه اذعان کرد به کارگیری اقدامات سخت گیرانه در کرانه باختری علیه فلسطینیان نمی تواند باعث ایجاد امنیت برای شهرک‌نشین‌های اسرائیلی شود.

وی گفت: «این ایده که اگر اسرائیل از نیروهای بیشتری استفاده کند، درگیری ها متوقف خواهد شد، اشتباه است. ما آگاه هستیم که نتوانسته ایم یک حس خوب امنیت در سه سال گذشته برای ساکنان اطراف نوار غزه ایجاد کنیم. اما تصمیمات در این خصوص باید عاقلانه و نه از روی احساس اتخاذ شود.»

آیزنکوت با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به دستور دونالد ترامپ با تکرار ادعاهای ضدایرانی تل‌آویو، افزود: در طول چهار سال گذشته فعالیت های نظامی اسرائیل در سوریه بر این مسئله تأکید داشته که مانع از ایجاد یک ارتش استراتژیک ایرانی در این کشور (سوریه) شود و منابع زیادی هم صرف آن شده است.

ترامپ روز چهارشنبه به طور ناگهانی دستور خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را صادر کرد که این مسئله باعث شد جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا از سمت خود استعفا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار