فرماندار تایباد گفت: داشتن اطلاعات درست و دقیق بخش اعظمی از مشکلات دولت شامل توزیع امکانات، تحت پوشش قرار دادن افراد واجد شرایط، بکارگیری افراد در بخش‌های مختلف را مرتفع می‌کند.

آمار و اطلاعات دقیق بخش اعظمی از مشکلات دولت را مرتفع می‌کندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین شرافتی فرماندار تایباد  در نشست با رییس و کارکنان ثبت احوال شهرستان گفت: عدالت و توسعه متوازن همه جانبه در کشور به ویژه مناطق مرزی با آمار و اطلاعات دقیق صورت می‌گیرد و دسترسی به شاخص‌های توسعه زمانی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار و اطلاعات درست باشد.

وی با اشاره به تصمیمات مهم دولت بر اساس آمار و اطلاعات گفت: ثبت احوال در بررسی این آمار نقش بسیاری دارد و سیستم این اداره در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب روبه پیشرفت همگام با تکنولوژی روز است.

در ادامه رئیس اداره ثبت و احوال تایباد گفت: هم اکنون ۹۹ درصد وقایع حیاتی تولد و فوت در این شهرستان در مهلت قانونی ۱۵ روزه و بهنگام ثبت می‌شود.

احمد برزگر افزود: اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دهیاران در ثبت به موقع وقایع حیاتی نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی از ابتدای امسال تا پایان آذر خاطرنشان کرد: تاکنون هفت هزار و ۶۱۳ فقره کارت هوشمند ملی از سوی متقاضیان در تایباد درخواست و هشت هزار و ۷۵۳ فقره کارت صادر شده است.

رئیس اداره ثبت و احوال تایباد افزود: ۸۶ هزار و ۲۶۸ نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال شهرستان تایباد واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که ۷۴ درصدشان درخواست کارت داده اند.

برزگر گفت: کارت هوشمند ملی دارای کاربرد‌های مختلف همچون شناسایی هویت، تصدیق هویت، امضای دیجیتالی، کاربرد‌های بیمه ای، بانکی و انتخاباتی است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه دو هزار و ۷۷۸ واقعه تولد در این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال در حدود یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس ثبت احوال تایباد ادامه داد: از ابتدای امسال ۸۵۱ مورد ازدواج در تایباد به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کمتر است.

انتهای پیام //ز. ج


از ابتدای امسال ۸۵۱ مورد ازدواج در تایباد به ثبت رسیده است

برچسب ها: ثبت احوال ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.