مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: اسم‌های فاطمه، زهرا، مریم، معصومه و زینب پرتکرار‌ترین اسامی دخترانه در استان است است

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، سید حسین نیری، مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: طبق آمار موجود در ثبت احوال این استان طی ۱۰۰ سال گذشته، به ترتیب اسم‌های فاطمه، زهرا، مریم، معصومه و زینب پرتکرار‌ترین اسامی دخترانه است.

وی افزود: هم چنین نام‌های محمد، علی، حسین، مهدی وحسن به ترتیب پرتکرارترین اسامی انتخابی برای پسران بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: سال ۹۶ فاطمه اولین نام پرتکرار در این استان با ۴ هزار و ۵۰۰ انتخاب، زهرا با ۲ هزار و ۸۴۱ مرتبه و حلما با ۲ هزار و ۱۰ مرتبه انتخاب بیشترین نامگذاری‌ها را داشته اند.

نیری با اشاره به صدور شناسنامه برای اتباع بیگانه افزود: اتباع بیگانه اگر با مجوز وارد کشور شده و با زنان ایرانی ازدواج کرده باشند، بر اساس قانون فرزندانشان بین سنین ۱۸ تا ۱۹ سالگی می‌توانند تقاضای تابعیت ایران را داشته باشند تا مورد بررسی قرار گیرد.
 
معاون فناوری اطلاعات اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی نیز در ادامه بیان داشت : ۴ میلیون و ۶۸۵ هزار نفر در این استان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند هستند که تا ابتدای دی ۲ میلیون و ۹۷۵ هزار کارت تحویل متقاضیان شده است.

محمدرضا محسنی افزود: همچنین ۸۲ هزار کارت هوشمند ملی اماده تحویل است که صاحبان آن‌ها هنوز مراجعه نکرده اند و پس از گذشت ۶ ماه از عدم مراجعه ابطال خواهد شد.

انتهای پیام//م. ص
 

پرتکرار‌ترین اسامی در خراسان

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.