باقرزاده گفت: انگیزه اصلی‌ترین موتور برای سوادآموزی است که سعی داریم این مشوق‌ها در افراد مشمول تقویت کنیم.

انگیزه مهم‌ترین مشوق در سوادآموزیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم انعقاد 2 تفاهم نامه سازمان نهضت سوادآموزی  با سازمان تبلیغات اسلامی و جمعیت حمایت از سوادآموزی ظهر امروز در ساختمان سازمان نهضت سواد آموزی برگزار شد.

در این مراسم علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی درباره نحوه آموزش به سواد آموزان اظهار کرد: آموزش دهندگانی را برای آموزش به سوادآموزان در نظر گرفته‌ایم که هیچ حق الزحمه‌ای به طور مستقیم به آموزش آنها نمی‌دهیم اما از طریق مراکز غیردولتی حق الزحمه آموزش دهندگان پرداخت می شود که شامل حق الزحمه آموزش، حق بیمه و پشتیبانی است و مبلغی هم به آن شرکت که کار حضور و غیاب انجام می دهد، می‌پردازیم.

وی ادامه داد: در مدرسه حضور دانش آموزان برای فعالیت کفایت می‌کند و در قبال آن معلم حق الزحمه دریافت خواهند کرد اما در کار با بزرگسالان حق‌الزحمه بعد از قبولی پرداخت می شود و با توجه به اینکه آموزش دهنده چه تعداد قبول شده دارد، حق الزحمه دریافت می‌کند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به مراکز یادگیری محلی هم اشاره کرد و گفت: انگیزه اصلی ترین عامل در سواد آموزی و موتور محرکه ای است  که سوادآموزان را برای این مهم تشویق می کند.

باقرزاده درباره زمان تدریس به سواد آموزان بیان کرد: در نظر داریم تا روزانه ۳ تا ۴ ساعت آموزش برای سوادآموزان داشته باشیم و ساعات آموزشی برای دوره‌های تحکیم و پایه متفاوت است.

وی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی و طرح متعدد برای سوادآموزان اشاره کرد و گفت: دوره آموزشی نماز و دوره‌های آموزش مهارت‌های ۷ گانه کامپیوتر از جمله طرح‌های در نظر گرفته شده برای سوادآموزان است.

باقرزاده با اشاره به نرخ سوادآموزی در کشور اظهار کرد: نرخ سوادآموزی اکنون در کشور رشد قابل توجهی داشته است و ۴ درصد از رشد جهانی جلوتر هستیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به تصویب تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت گفت: با این قانون اختیار عقد قرارداد با اشخاص حقیقی از ما  گرفته شد و نهایتا اجازه عقد قرارداد مستقیم با معلمان نبود و از موضوع خرید خدمات از موسسات غیردولتی بهره گرفتیم که بدترین زمان را در سال ۹۰ و ۹۱ داشتیم.

وی افزود: موسسات غیردولتی مداخله‌ای در تولید محتوا و سوادآموزی نداشتند و صرفا تسریع در فرایند بکارگیری آموزش دهندگان داشتند اما از سال ۹۲ این فرآیند ساماندهی شد و در حال فعالیت با ۵۰۰ مؤسسه غیردولتی در سراسر کشور هستیم و همه تشریفات عقد قرارداد به دفاتر استان‌ها ابلاغ می شود.

باقرزاده بیان کرد: در ارزشیابی پایانی هم بازنگری داریم تا این ارزشیابی را به موسسات بسپاریم، همچنین در حال رایزنی هستیم تا تالیف کتاب‌های درسی و تولید محتوا به بخش غیردولتی واگذار کنیم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: باید دفاتر استانی فعال شوند تا امکان عقد قرار داد با موسسات غیردولتی داشته باشند.

در ادامه قاضی رئیس جمعیت حمایت از سوادآموزی بیان کرد: از گذشته‌های دور که انجمن تشکیل شد داوطلب همکاری بودیم و امیدواریم امروز نقطه شروعی برای کاری مفید و سودمند در جامعه سوادآموزی باشد.

وی افزود: اینکه امروز می بینیم وزارت تعاون برای پیگیری وضعیت کودکان لازم التعلیم وارد عمل می‌شود، حاصل فعالیت های سوادآموزی است.

 قاضی با اشاره به اینکه سعی کردیم کمکی برای سوادآموزی کشور باشیم، گفت: به سوادآموزی اعتقاد داریم و در زمان دولت قبل هم به این موضوع اشاره کردیم که از ابتدای انقلاب حامی سوادآموزی بودیم.

انتهای پیام/

انعقاد 2 تفاهم نامه سازمان نهضت برای توسعه سوادآموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.