معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: ۱۰۶ شرکت حمل و نقل کالا در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی محمودی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان در دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌های جنوبی به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل گفت: با توجه به اینکه حجم زیادی از محصولات کشاورزی جنوب کرمان از طریق جاده حمل می‌شود در زمان پیک بار روزانه بیش از ۲۰۰۰ بارنامه حمل محصولات کشاورزی صادر می‌شود و در این رابطه رتبه اول بار خروجی از مبدا را در سطح کشور دارا می‌باشیم.

وی افزود: برنامه ریزی برای جذب این تعداد کامیون که با دشواری‌های زیادی همراه است از ۶ ماه قبل آغاز شده است که بتوان حاصل دسترنج کشاورزان منطقه را بموقع به بازار مصرف در داخل وخارج کشور منتقل کرد.

مجتبی محمودی تصریح کرد: ۱۰۶ شرکت حمل و نقل کالا در هفت شهرستان جنوب استان کرمان فعال است که با نظارت‌های مستمر از تخلفات این شرکت‌ها جلوگیری و زمینه مناسب برای حمل به موقع و سالم محصولات فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل در زمینه برخورد با شرکت‌های متخلف و دفاع از حقوق رانندگان و کشاورزان با هیچ مجموعه‌ای تعارف ندارد و موارد قانونی را مد نظر قرار می‌دهد، افزود: از ابتدای سال گذشته تا کنون ۷ شرکت حمل و نقلی با توجه به شکایت رانندگان، کشاورزان و طرح‌های کنترلی تعطیل یا از فعالیت معلق شده اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه فصل حمل بار محصولات کشاورزی امسال هم شروع شده است در این فصل تامین به موقع سوخت کامیون‌ها، لاستیک و قطعات تاثیر مستقیم بر حمل به موقع محصولات کشاورزی دارد که لازم است دستگاه‌های مسئول در این حوزه‌ها زمینه تامین به موقع این اقلام را فراهم نمایند.

محمودی با ارائه گزارشی از هزینه‌های مرتب بر ناوگان حمل ونقل و تاثیر نوسانات قیمت‌ها بر هزینه قطعه، روغن، لاستیک، تعمیرات و سایر هزینه‌های ناوگان که بناچار بر کرایه حمل تاثیر مستقیم خواهد گذاشت، گفت: چنانچه در حوزه مدیریت بازار محصول مخصوصا صادرات و حذف واسطه هااقدام موثری از سوی نهاد‌های متولی صورت نگیرد بدلیل کاهش ارزش محموله قابل حمل، با چالش جدی در این حوزه مواجه خواهیم شد.

مجتبی محمودی ضمن توضیح در خصوص نرخ قیمت‌های حمل و نقل، ارایه راهکار‌های جلوگیری از نفوذ دلالان، و تشریح فعالیت‌های انجام شده برای ایجاد پارک‌های لجستیک کشاورزی از ائمه جمعه خواست تا با ارائه هم افزایی و رایزنی مجموعه این اداره کل را در ارائه خدمات مطلوب‌تر یاری نمایند.

یادآور می‌شود:دیدار معاونین حمل و نقل و توسعه مدیریت منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با ائمه جمعه شهرستان‌های کهنوج، منوجان و رودبار جنوب به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری برگزار شد.
انتهای پیام/ی

فصل حمل و نقل بار در جنوب کرمان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار