معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کرمان در جذب سهمیه لاستیک جزء چهار استان برتر کشور و نخستین استانی است که بیش از ۸۰ درصد جذب لاستیک را داشته است.

کرمان در جذب سهمیه لاستیک جز ۴ استان برتر کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا خواجویی با اشاره به اینکه در حال حاضر لاستیک مورد نیاز در استان و کشور وجود دارد گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۸ هزارو ۱۸۰ حلقه لاستیک سبک و ۱۲ هزار و ۳۳۰ حلقه سنگین در استان کرمان جذب شده است.

وی افزود: استان کرمان براساس ناوگان حمل و نقل باری رتبه دهم کشور را دارد و خودرو‌های حمل بار استان ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است.

خواجویی اظهار داشت: برای حمل و نقل برون شهری ۷ هزار و ۲۳۰ حلقه لاستیک از طریق اداره کل راهداری در حال توزیع است و مابقی مربوط به حمل و نقل درون شهری است.

وی گفت: در تمام کالا‌ها هیچ کمبودی نداریم و در مناسبت‌ها که تقاضا افزایش پیدا می‌کند نیز با برگزاری نمایشگاه ها، کالا‌ها توزیع و قیمت‌ها را در سطح بازار کنترل می‌کنیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه تقاضای کاذب در بازار ایجاد شده و برخی فکر می‌کنند لاستیک نیست و آن را می‌گیرند و در منازل نگهداری می‌کنند افزود: سالانه ۵ میلیون حلقه لاستیک باری در کشور نیاز داریم که یک میلیون در لاستیک بارز تولید و مابقی توسط دولت با ارز دولتی تامین می‌شود.

خواجویی درباره کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم تصریح کرد: در حال حاضر در مرکز استان بیش از ۸ هزار تن موجودی برنج داریم و در گوشت نیز، گوشت گرم و منجمد از استرالیا و کشور‌های دیگر وارد می‌شود و در هفته بیش از ۸ تن در استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ح

کرمان کمبودی درلاستیک موردنیاز ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار