معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت:اصلاح شیب شیروانی به منظور ارتقای سطح ایمنی تردد در محور‌ها و جلوگیری از واژگونی وسایل نقلیه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مرتضی رهبر معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: یکی از معضلات امروزه راه‌ها بروز حوادث به ویژه واژگونی ناشی از عدم مقرارت و سرعت غیر مجاز است که در این میان واژگونی خودرو‌ها بیشترین علت حوادث جاده‌ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این اداره کل با تجمیع ماشین آلات راهداری و برنامه مشخص برای ادارت راهداری در شهرستان‌ها ایجاد و اصلاح شیب شیروانی مناسب را از اولویت‌های عملیات راهداری قرار داده است.

مرتضی رهبر تصریح کرد:ایجاد فضای مناسب در حاشیه راه‌ها از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و جلوگیری واژگونی موثر است.

وی افزود: اصلاح شیب شیروانی به منظور ارتقای سطح ایمنی تردد در محور‌ها و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایل نقلیه انجام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: در ۶ ماه اول امسال بالغ بر ۳۵۰ کیلومتر عملیات اصلاح شیب شیروانی در محور‌های ارتباطی جنوب استان انجام شده است.

مرتضی رهبر، راه خودرو و عامل انسانی را عوامل تأثیرگذار در بروز حوادث رانندگی عنوان کردو افزود: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن‌سازی زود بازده مانند اصلاح شیب شیروانی راه‌ها، تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در محور‌های جنوب استان کاهش یابد.

شیب شیروانی سطوح شیبدار هستند که در کنار شانه جاده‌ها در اثر خاکریزی انجام می‌شود و شیب مناسب برای هدایت خودرو در صورت خارج شدن از محور را فراهم می‌کند.
انتهای پیام/ی

اصلاح شیب شیروانی به منظور ارتقای سطح ایمنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار