معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه ها یکی از عوامل تاثیر گذار در بروز سوانح و تلفات انسانی محسوب می شود.

جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز زمینه ساز ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حمید رضایی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در نشست آموزشی مسائل حقوقی و حریم راه گفت: این دوره آموزشی با پیگیری اداره حقوقی و با حضور معاون امور راهداری دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور برگزار شد.

وی افزود : در این دوره آموزشی با توجه به ضروریت حفاظت از حریم راه ها بعنوان سرمایه ملی موارد قانونی ، برخورد با متخلفان و جلوگیری از سوء استفاده از حریم راه به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان تصریح کرد: 23 نفر از کارشناسان و روسای ادارات شهرستانی در این دوره شرکت کردند تا اطلاعات حقوقی و راه کارهای بهتره حفظ حریم راه را فرا بگیرند.

حمید رضایی گفت:ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه ها یکی از عوامل تاثیر گذار در بروز سوانح و تلفات انسانی حاصل از تصادفات رانندگی محسوب می شود که جلوگیری از این ساخت و سازها زمینه ساز سلامتی و ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی است .

وی افزود: هر مرجعی مجاز نیست اقدام به صدور مجوز برای احداث تاسیسات در حریم راه ها نماید، چرا که منجر به کاهش ایمنی تردد درجاده‌ها شده و برای کاربران جاده‌ای ، سوانح خطرناکی را در پی خواهد داشت.

وی انجام هرگونه ساخت و ساز و ایجاد تاسیسات در حریم راه را منوط به کسب مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان عنوان کرد .

نشست آموزشی مسائل حقوقی راه و حریم راه در ادره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب کرمان با حضور معاون امور راهداری دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ، روسا و کارشناسان ادارات شهرستان های جنوبی برگزار شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.