معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از رشد ۳۲۷ درصدی بارندگی‌های استان در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:: پیش بینی می‌شود بارش‌های زمستانی امسال نیز در حد نرمال باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به بارندگی‌های پاییز استان، گفت : در این مدت میانگین بارش‌های استان 300 میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل با 70 میلی‌متر بارندگی رشد 327 درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت با 139.5 میلی‌متر بارندگی رشد 116 درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت : در این مدت در شهر کرمانشاه 256 میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال گذشته با 44 میلی‌متر بارندگی رشد 480 درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت با 128 میلی‌متر بارندگی رشد 100 درصدی داشته است.

به گفته معاون هواشناسی استان کرمانشاه، در سه ماه سال زراعی جاری بیشترین بارندگی با میزان 568 میلی‌متر مربوط به پاوه بوده که نسبت به سال گذشته 324 درصد و نسبت به بلندمدت 167 درصد رشد داشته است.

زورآوند کمترین بارندگی استان را نیز از سومار و به میزان 243 میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال قبل 710 درصد و نسبت به بلندمدت 217 درصد بیشتر بوده است.

وی درباره وضعیت بارش‌های استان در زمستان پیش‌رو نیز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بارش‌های زمستان امسال در حد نرمال و یا کمی کمتر از نرمال باشد.

زورآوند با بیان اینکه پیش‌بینی میزان بارش برف ممکن نیست، افزود: بارش برف به نوع سامانه بارشی بستگی دارد که اگر از سمت شمال و مدیترانه بیاید به دلیل سرمایی که همراه دارد احتمال بارش برف آن نیز نسبت به سامانه‌هایی که از جنوب می‌آید، بیشتر است .

 

 

انتهای پیام/د

میانگین بارش‌های استان 300 میلی‌متر بوده است

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.