برنامه‌های پایگاه نقد شعر اعلام شد

غلامرضا طریقی سردبیر پایگاه نقد ادبی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان جزئیات برنامه‌های پایگاه نقد شعر همزمان با جشنواره شعر فجر را تشریح کرد.

برنامه‌های پایگاه نقد شعر اعلام شدغلامرضا طریقی سردبیر پایگاه نقد ادبی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این پایگاه نقد ادبی گفت: همزمان با برگزاری جشنواره شعر فجر، از گزیده آثار شاعرانی که در پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان عضو هستند رونمایی خواهیم کرد.

وی افزود:این کتاب اثر مستقلی از شعر‌های دوستانی است که  اثرشان را به پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان فرستادند. از بین آثار ارسالی به این  پایگاه نقد شعر، چند شعر را انتخاب کردیم و هم اکنون کتاب در مرحله انتشار است.

سردبیر پایگاه نقد ادبی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان گفت: احتمالا در نیمه اول بهمن ماه  تا سیزدهم  دوره چند روزه حضوری را برای ۲۰۰ نفر از شاعرانی که در پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان عضو هستند، برگزار می‌کنیم. این دوره ادامه همان دوره پیشرفته آموزش شعر است که سال گذشته در حاشیه جشنواره شعر فجر برگزار کردیم.

وی ادامه داد:۲۰۰ شرکت کننده  در دوره  حضوری پایگاه نقد شعر از میان حدود  ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو در  پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان انتخاب شده اند و تقریبا از ۱۰ درصد این افراد برای شرکت در دوره دعوت خواهیم کرد.

طریقی با اشاره به اساتید دوره حضوری این پایگاه نقد ادبی اظهار داشت: قرار این است که از منتقدان پایگاه نقد ادبی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از جمله اسماعیل امینی، ابراهیم اسماعیلی اراضی، حمیدرضا شکارسری و دیگر منتقدان این پایگاه نقد ادبی برای دوره‌های حضوری پایگاه نقد ادبی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه ویژه‌ای برای دیدار با ناشران داریم، گفت: سال گذشته دیدار با شاعرانی، چون محمد علی بهمنی و محمد سلمانی که از شاعران پیشکسوت هستند را به همراه مهدی فرجی، محمد سعید میرزایی و علیرضا بدیع دعوت کردیم. امسال هم دیدار با شاعران را در برنامه داریم.

طریقی با اشاره به کلاس‌های متفرقه‌ای که در دوره حضوری پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در دهه  اول بهمن ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: کلاس موسیقی شعر را در دوره حضوری پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار می‌کنیم.

وی گفت:سال گذشته از مهرداد مهرنیا، آهنگساز دعوت کرده بودیم تا درباره ظرافت‌های موسیقی شعر صحبت کند و بگوید چگونه بعضی اشعار   ظرافت‌های موسیقایی دارند که باعث می‌شود آهنگساز بتواند روی آن ملودی بگذارد.

طریقی گفت: امسال هم در دوره‌های حضوری پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از کارشناسان میهمان به تناسب موضوعی که در دوره‌های حضوری مطرح می‌شود و براساس بازخورد کارگاه‌های دوستان و اهمیت موضوع از شاعرانی به عنوان کارشناس میهمان دعوت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طوبی آهنگران
۰۰:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام خدمت وستان احل شعر کارتان حرف ندارد من از برنامه کاری شما تشکر می کنم
همینکه ما را روشن می کنید که چهطور شعر نویسیم شاکاری در این عصر است
من چند روزی است که به نقد و بر رسی معتقدان کار می کنم خیلی خیلی از ن گفته ها در باره سرودن شعر فهمیدم
آخرین اخبار