رئیس کمیته امداد شهرستان اسدآباد گفت: در سال جاری از محل کمک‌های مردمی در بخش‌های مختلف، مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی در این شهرستان جمع آوری شده است.

کمک ۲ ونیم میلیاردی به کمیته امدادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد نایبی رئیس کمیته امداداسدآباد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:۴۰۰۰ خانوار از افراد کار افتاده و سالمند روستایی، زنان سرپرست خانوار، خانواده ایتام، خانواده زندانیان مستاصل با جمعیت ده هزار نفری نفری تحت حمایت هستند.
وی بیان کرد: دیدگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمند سازی این خانواده‌ها است و تلاش بر این است با توسعه فعالیت‌های کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، مهارت آموزی، پرداخت وام اشتغال و توسعه بیمه‌های اجتماعی بتوانیم این خانواده‌ها را پس از توانمند و خودکفا شدن ازچرخه حمایت امداد خارج کنیم.
نایبی افزود: خودکفایی و توانمند سازی به منزله خروج کامل خانواده‌ها از تحت حمایت نیست و کمیته امداد صرفا مستمری آن‌ها را قطع می‌کند، اما از تمامی حمایت‌ها و خدمات بهره‌مند هستند.
این مقام مسئول همچنین بیان نمود: سرپرست خانواده‌هایی که جوان بوده و مشکل جسمی داشته باشند که مانع فعالیت و کار آن‌ها باشد پس از اخذ کار افتادگی از کمیسیون پزشکی تحت حمایت قرار می‌گیرند.
نایبی افزود: شهرستان اسدآباد به علت شرایط اقلیمی و نبود اشتغال پایدار در شهرستان بیشترین مراجعه کننده به امداد در سطح استان را دارد.
نایبی ادامه داد: خانواده‌ها از بدو ورود به کمیته امداد به این مسیر سوق داده می‌شوند که ماندن آن‌ها درچرخه حمایت کوتاه مدت است و بایستی به فکر اشتغال و کار آفرینی باشند.
وی اضافه کرد: این استثنا در خانواده‌هایی که دارای سرپرست از کار افتاده و فاقد نیروی کار هستند وجود دارد که تحت حمایت ادامه دار قرار گیرند.
نایبی صفادر بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اعتبار اشتغال خانواده‌ها در سال جاری ۱۲ هزار میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن از محل اشتغال روستایی برای خانواده‌های روستایی پیش بینی شده که امیدواریم با تلاش و همکاری بانک‌ها جذب این اعتبارات تا پایان سال محقق شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اسدآباد همچنین ضمن قدر دانی از مردم خیر و نیکو کارشهرستان اظهار داشت: ۱۳ و ۵۰۰ صندوق در منازل وجود دارد که طی ۹ ماهه سال ۹۷ از محل کمک‌های مردمی در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اکرام ایتام، طرح محسنین، زکات، صدقات، جهیزیه وجمعا مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان کمک نقدی و جنسی جمع آوری شده است.
وی در پایان گفت: تمامی کمک‌های جمع آوری شده بصورت ۱۰۰ در صدی برای محرمان شهرستان هزینه شده است.
انتهای پیام/گ

جمع آوری ۲ و نیم میلیارد کمک مردمی در اسدآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.