مقامات ارشد آمریکا می‌گویند واشنگتن در پاسخ به تنش دریایی اخیر بین مسکو و کی‌یف و توقیف کشتی‌های اوکراینی توسط نیروی دریایی روسیه، ۱۰ میلیون دلار به نیروی دریایی اوکراین کمک می‌کند.

آمریکا 10 میلیون دلار دیگر به ارتش اوکراین کمک می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینترفکس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در پاسخ به تنش دریایی اخیر بین اوکراین و روسیه، واشنگتن10 میلیون دلار دیگر به کی‌یف کمک می‌کند.

به گفته رابرت پالادینکو، در پاسخ به اقدام روسیه در توقف سه کشتی اوکراینی و بازداشت ملوانان آنها در نزدیکی تنگه کِرچ، وزارت خارجه آمریکا لایحه کمک نظامی 10 میلیون دلاری برای تقویت قابلیتهای نیروی دریایی اوکراین ارائه کرده است. نمایندگان کنگره نیز باید این لایحه را تصویب کنند.

او همچنین افزود: «ما این کار را در همکاری با لیتوانی و انگلیس انجام می‌دهیم که با برنامه‌های مشابه به دنبال افزایش کمکهای امنیتی خود به اوکراین هستند».

سخنگوی وزیر خارجه آمریکا همچنین از روسیه خواست فوراً کشتی‌های توقیف‌شده و ملوانان بازداشت‌شده اوکراینی را آزاد کند.

تنش دریایی اخیر بین مسکو و کی‌یف پس از آن آغاز شد که یکشنبه دو هفته پیش، در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان آنها را نیز بازداشت کرد.

رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۰۷ ۰۲ دی ۱۳۹۷
آمریکاراس تمام فتنه ها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۲ دی ۱۳۹۷
افسردگی نتیجه فقر و نداری است....
نتیجه نبود کار و بیکاری است
نتیجه نبود انگیزه است
نتیجه همت داشتن و تا دکتری درس خواندن اما با بیکاری مواجه شدن است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۰۲ دی ۱۳۹۷
قضیه اوکراین مثل عربستانه تا وقتی غلام آمریکایی ها باشند کارایی دارند
آخرین اخبار