کارگاه آموزشی، راهنمای انعکاس اخبار خودکشی در رسانه ها، در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: خودکشی علی رغم ناخوشایند بودن، قابل پیشگیری است و ضرورت تدوین یک برنامه ریزی صحیح با مشارکت همه ارکان مدیریت و تصمیم گیری جامعه، به منظور برخورد با این موضوع به شدت احساس میشود.

دکتر محمدآذینی در ادامه افزود: رسانه‌ها با توجه به تاثیر جدی آن‌ها بر نگرش مردم، اطلاع رسانی جامع نگر برمبنای واقعیات وشواهد علمی نقش مهمی انعکاس اخبار مربوط به خودکشی داشته و استفاده از منابع معتبر ارائه دهنده آمار خودکشی ضروری است.

دکتر آذینی در ادامه درپاسخ به سوالی در خصوص درج یا عدم درج آمار خودکشی توصیه کرد: در زمان انتشار آمار علاوه بر اتکاء به ارقام درست و مستند، مقایسه آمار با سایر مناطق دنیا، صورت پذیرد و از نظرات تکمیلی متخصصین مربوطه نیز استفاده شود.

مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد نقش خبرنگاران و مدیران رسانه را در این مساله مهمترین و تاثیرگذارترین نقش دانست و افزود: باید خودآگاهی، عزت نفس و اعتماد به نفس جوانان و نوجوانان را در خانواده‌ها افزایش دهیم تا در برخورد با مشکلات جامعه، بهترین عکس العمل را داشته باشیم.

انتهای پیام//م. ص


برگزاری کارگاه اموزشی در رابطه با انتشار اخبار خودکشی

برچسب ها: سلامت روان ، خودکشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.