خیران سلامت برای درمان و کمک به بیماران مبتلا به صرع در شیراز گلریزان برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبر اسدی پویا رییس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز با اشاره به اینکه خیران سلامت برای درمان بیماران مبتلا به صرع در شیراز گلریزان برگزار می‌کنند، اظهار کرد: این مراسم با هدف جذب مشارکت خیران و برطرف کردن بخش کوچکی از مشکلات بیماران مبتلا به صرع بهمن ماه در شیراز برگزار می‌شود.

افزود: برای نخستین بار در جنوب کشور شرایط انجام عمل جراحی پیشرفته همراه با نصب دستگاه vns برای بیماران مبتلا به صرع مقاوم به دارو در شیراز فراهم شده است.

وی، با معرفی vns به عنوان روش درمان در بیماران مبتلا به صرع صعب‌العلاج اظهار داشت: حدود یک درصد از مردم جهان از جمله ایران به بیماری صرع مبتلا هستند که بیماران و خانواده‌های آنان در پی این بیماری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، بیمارستان نمازی شیراز به عنوان یک بیمارستان دولتی به مرکز ارجاع بیماران استان‌های فارس، خوزستان و بوشهر و سایر استان‌ها تبدیل شده است.

این پزشک فلوشیپ فوق تخصص اپی‌لپتولوژی (صرع، تشنج و نوار مغز) اظهارداشت: بر اساس آمار موجود از جمعیت ۱۱ میلیون نفری این سه استان ۱۱۰ هزار نفر آن مبتلا به صرع هستند.

اسدی پویا افزود: از این آمار ۳۵ هزار بیمار دارای صرع مقاوم به دارو هستند که از تشنج رنج می‌برند.

وی بیان کرد: به برخی از این بیماران پیشنهاد جراحی مغز می‌دهیم، اما برخی نیز کاندید جراحی نیستند، ولی یک راهکار وجود دارد و آن نیز نصب دستگاهی به نام vns است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این نوع دستگاه سال‌ها است که در کشور‌های پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته و بر روی بیماران نصب می‌شود تصریح کرد: در بیمارستان نمازی به عنوان مرکز دولتی و در بیمارستان کوثر نیز به عنوان مرکز خصوصی شرایط عمل جراحی و نصب این دستگاه فراهم شده تا بتوان با آن بخشی از مشکلات بیماران را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه برای خرید و نصب این دستگاه به ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان هزینه برای هر بیمار نیاز است، افزود: بسیاری از این بیماران امکان پرداخت این هزینه را ندارند که در این راستا حمایت خیران یک ضرورت است.

اسدی پویا بیان کرد: بیماران ما بیشتر اقشار آسیب‌پذیر بوده و معمولا شغل هم ندارند و نیازمند حمایت خیران عرصه سلامت هستیم تا بتوان مشکلات آنان را برطرف کرد.

رییس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز ادامه داد: معرفی VNS به عنوان روش درمان در بیماران مبتلا به صرع صعب العلاج و جلب مشارکت خیرین و اطلاع رسانی همگانی ساعت ۱۰ تا ۱۲ دهم بهمن در تالار اقبال بیمارستان نمازی شیراز با حضور خیران عرصه سلامت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/چ

 کمک خیران سلامت به بیماران مبتلا به صرع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.