نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: آدم‌های حریص و ریاست طلب مانع اجرای عدالت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: انسان‌های حریص و ریاست طلب به دنبال مسئولیت‌هایی هستند که از عهده آن بر نمی‌آیند این گونه افراد به فکر مردم نیستند و مانع از اجریا عدالت می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به حدیثی از پیامبر در این رابطه افزود: اگر کسی در پذیرش مسئولیت خود را جلو بیاندازد در حالی که می‌داند افراد شایسته تری نسبت به او وجود دارد این کار او خیانت به خدا، رسول اکرم و مردم است.

وی اضافه کرد: به فرموده امام صادق (ع) اگر عدالت اجرا شود رزق الهی به روی مردم می‌ریزد.

امام جمعه قزوین گفت: به فرموده امیرالمومنین (ع) عدالت از شجاعت ارزشش بیشتر است چرا که با اجرای عدالت دگیر نیازی به شجاعت نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: شجاعت زمانی لازم است که ظلمی ایجاد شود و نیاز به امر به معرو و نهی از منکر باشد.

وی گفت: افرادی که مسئولیتی را قبول می‌کنند، اما بر خلاف گفته‌ها و وعده هایشان عمل می‌کنند این گونه افراد در بین مردم خار هستند.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به گفته‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره خدمت رسانی به مستضعفان گفت:: این افراد هستند که برای انقلاب جان خود و فرزندانشان را سپر کردند و همیشه پای انقلاب هستند در حالی که مرفحین بی درد وقتی با انقلابند که سود و منفعتشان در میان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: مستضعفان، ولی نعمت مسئولان هستند و باید همیشه به آنان خدمت کرد.

وی در ادامه با اشاره به شب یلدا گفت: این شب می‌تواند برای مردم یک فرصت و هم یک تهدید باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه خداوند شب را مایه آرامش آفریده است، گفت: اگر شب به لهو و لعب، بطالت و به کار‌هایی که خداوند نمی‌پسندد، بگذرد، آن شب تبدیل به یک تهدید شده است.

وی در ادامه با اشاره به میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: ایشان از پیامبران اولوالعزم بوده اند و در دوران پیامبری خود همیشه نوید ظهور حضرت محمد به عنوان آخرین پیامبر را داده است.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: مسیحیانی که به کتاب آن حضرت ایمان می‌آورند به جمع مسلمانان می‌پیوندند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: از توده‌های مسیحی گلایه مندیم و از آنان می‌خواهیم که مسیحیت را بیشتر مطالعه کنند و بشناسند.

وی افزود: آیا سران مستکبری که مسیحیت را معرفی می‌کنند به حضرت مسیح شباهتی دارد، کسانی که کشتار جمعی کارشان است و هیچ ارتباطی با حضرت مسیح ندارد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اعتراضات در فرانسه گفت: مستکبران یک راهی را می‌روند که مستضعفان همراه با آنان نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: مستکبران خود را به مستضعفان تحمیل کرده اند، مستضعفان سرشان را بالا بگیرند و بدانند که مسلمانان در حمایت از ان‌ها هستند.

وی با اشاره به یمن گفت: آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در یمن سرشان به سنگ خورد و آثار به جا مانده نشان از شکست این دو نظام دارد.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه گفت:کمک رزمندگان اسلام، مدافعان حرم و برادران دینی باعث شد که آمریکا متوجه شود که چاره‌ای جز فرار ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد : امریکایی ها و هم پیمانان آنها عامل تمام این سیلی های محکم و شکست های پی در پی را امام راحل(ره) که بنیانگذار انقلاب بزرگ اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب است، می دانند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود : مشاور امنیت ملی امریکا زمانی که فتنه انگیزی برخی فتنه گران داخلی را دیده بود، گفته بود ما باید شش لول های خود را به سمت رهبر ایران نشانه برویم زیرا اراده ما را در صحرای طبس دفع می کرد.

وی افزود: در ادامه نیز می گوید گر او نبود ما در سوریه به نتیجه می رسیدیم و فرار نمی کردیم و اگر او نبود ما یمن را به میل خودمان تغییر می دادیم .
امام جمعه قزوین گفت : ما نیز پیغام خدا را به آنها می گوییم که عصبانی باشید و از عصبانیت خود بمیرید.

وی در ادامه سالروز عملیات کربلای ۴ و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش حوادث اشاره کرد.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.