رئیس پلیس راه استان ایلام گفت : متاسفانه بیشتر تصادفات جاده ای در زمان بارش نزولات آسمانی رخ می دهد و رانندگان در این شرایط باید به صورت هوشیارانه عمل کنند.

بیشتر تصادفات در زمان بارش نزولات آسمانی رخ می دهد

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: بروز حوادث رانندگی به سه عامل بستگی دارد، انسان ، راه و وسیله نقلیه که هر یک از این عوامل محیطی با بارش باران می توانند عامل تشدید کننده ای برای حوادث رانندگی باشند:

1_عامل انسانی؛ می توان گفت در زمان بارش نزولات آسمانی رانندگان از وسعت دید کمتری برخوردارند و این امر باعث می شود سرعت عکس العمل به حداقل برسد و این نیز موجب بروز حادثه می شود.

2_وسیله نقلیه؛ در شرایط بارانی وسیله نقلیه باعث کاهش ضریب اصطکاک بین لاستیک خودرو و سطح معابر می شود و در نهایت عملکرد ترمزها از حد مطلوب و استاندارد خارج شده و سوانح را رقم می زند.

3-راه؛ راه هم تحت تاثیر وضعیت بارش ِلغزنده شده و زمینه ایجاد حوادث را فراهم می کند.

وی اضافه کرد : اولین قدم و عکس العمل در مواجه با شرایط آب و هوایی با شرایط غیر معمول دیگر ، کاهش سرعت خودرو است ، همیشه سرعت خودرو با شرایط محیطی باید تطبیق داشته باشد.

سرهنگ همتی افزود : در هنگام بارندگی راننده باید تمام حواس و دقت خود را برای کنترل کردن کامل خودرو به کار ببرد چرا که با کاهش دید ، لغزندگی و سایر موارد که در اثر بارندگی حاصل شده است احتمال ایجاد سانحه را چند برابر می کند .

وی ادامه داد: در زمان بارش نزولات آسمان گرفتن فرمان خودرو با یک دست اشتباه بوده و احتمال ایجاد واژگونی برای خودرو بوجود می آورد و در این شرایط باید هر دو دست را روی فرمان وسیله نقلیه در حالت ساعت ۱۰:۱۰ قرار داده و اقدام به رانندگی کنند تا بتوانند بر وسیله نقلیه در هنگام واکنش مسلط باشند.

رئیس پلیس راه استان ایلام اضافه کرد :با عنایت به تعطیلات پایان هفته و شلوغی محورهای مواصلاتی از رانندگان خواست که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را مدنظر قرار داده و از ارتکاب تخلفات حادثه ساز خودداری کنند .

انتهای پیام/ د

تصادفات در زمان بارش باران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.