فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه کلاهبرداری‌های اینترنتی اولویت جرائم در فضای مجازی است گفت: برای رفع موانع و مشکلات بانکی و مبارزه با کلاهبرداری های اینترنتی همه بایستی تلاش کنیم.

کلاهبرداری های اینترنتی، اولویت جرائم در فضای مجازی

 سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: ازمسئولان بانک ها درخواست می کنیم برای جلوگیری از کلاهبرداری ها از فناوری روز دنیا استفاده کنند و عملیات های بانکی مانند مسدود کردن حساب های بانکی را در صورت مفقود شدن کارت افراد ، سرعت دهند.

وی اظهار کرد :کارکنان بانک ها در زمان باز کردن حساب و برداشت از طریق حضوری دقت عمل خود را بالا ببرند و در حوزه بانکداری از فناوری و نرم افزارهای به روز استفاده کنند چرا که بیشترین شکایات و پرونده های ما در حوزه بانک ها در این زمینه است.

سردار یاری افزود: یکی دیگر از مشکلات جدی ما ، درگاه های خرید اینترنتی است و بیشترین کلاهبرداری از طریق همین درگاه های پرداخت واسط صورت می‌گیرد و انتظار است مسئولان بانک ها با تدابیر لازم و با کمک پلیس فتا دست سودجویان را کوتاه کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با تشکیل پلیس فتا از اسفند سال ۸۹ و کمتر از ۷ سال است که در بین ۱۳۲ کشور دنیا و در بین پلیس های سایبری جهان یک سر و گردن بالاتر از همه دارد و توانسته است بیش از ۷۵ درصد از جرائم اینترنتی را کشف کند.

فرمانده انتظامی استان ایلام از مردم خواست در زمان خرید، کارت های بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند چرا که درصد بالایی از کلاهبرداری ها از این طریق صورت می گیرد.

انتهای پیام/ د

جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.