امام جمعه ارومیه؛

در شب یلدا فقرا فراموش نشود

نماینده، ولی فقیه آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:در شب یلدا افراد فقیر فراموش نشود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه امروز ارومیه، با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا و برگزاری مراسمات در میان مردم، اظهار داشت: صله رحم در شب یلدا جدی گرفته شود و به معنای واقعی با نیت صله ارحام و گردهم نشستن محقق شود.

وی، افزود: سعی کنیم در مراسمات دچار معصیت نشویم و به بهانه شب یلدا برای خودمان معصیت نسازیم.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری برخی برنامه‌ها و مراسمات نامناسب در مجموعه‌های مختلف، عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های نامناسب و مختلط در دانشگاه‌ها و موسسات دولتی بی حرمتی به ساحت اسلام است و نباید دچار چنین وضعیتی شویم.

وی، ادامه داد: در شب یلدا و مناسبت‌های این چنین فقرا را فراموش نکنیم و در این وضعیت نامناسب اقتصادی کشور به فکر تامین اقلام قشر مستضعف هم باشیم تا برای قیامت هم ذخیره اخروی شود.

حجت الاسلام قریشی، با اشاره به ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل، ابراز داشت: هر کاری که انجام می‌دهیم، اگر بخاطر خدا و خدمت به بنده باشد، عبادت و در جای خود ارزشمند و الهی است. فردی که برای کسب روزی حلال کار می‌کند، فعالیتش عبادت است.

وی، تاکید کرد: بدون تردید مساله رانندگی بخصوص رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کاری است که عبادت محسوب می‌شود چراکه دوری از خانه و خانواده و هرنوع مشقت را به جان می‌خرند.

وی، گفت: تمام فعالیت‌های اقتصادی در کشور بر مبنای رانندگی است و بدون خدمت خالصانه رانندگان نمی‌توان شاهد رشد اقتصادی بود.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در هفته اخیر مبنی بر خدمت صادقانه مدیران و لزوم توجه به اوضاع مردم، عنوان کرد: این امری است که باید مورد توجه تمام مسئولان در هر رده باشد.

وی، خطاب رهبر انقلاب در مورد اینکه هرکس عقل داشته باشد سراغ مدیریت نمی‌رود را امری ضروری در مقوله قبول مسئولیت دانست و گفت: در ایام انتخابات این مساله بیشتر نمایان می‌شود که هرکس با هر درجه از توانمندی خود را برای حضور در عرصه مکلف می‌داند، این توصیه رهبر انقلاب باید نصب العین افرادی باشد که دنبال مسئولیت هستند.

حجت‌الاسلام قریشی، فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی (ع) را تبریک گفت و زندگی عزتمند اقوام مختلف در کشور را جزو برکات انقلاب اسلامی برشمرد.

ارائه مباحثی در خصوص معاد و خانواده از دیگر بخش‌های سخنان نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه‌های نماز جمعه بود.

انتهای پیام/

 

نماز جمعه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.