امام جمعه سردشت گفت:علت اصلی فساد و انحرافات در جامعه پیروی از هوای نفس و دلبستگی به دنیا است.

علت اصلی فساد و انحرافات در جامعه پیروی از هوای نفس استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ماموستا محمد واوی امروز در خطبه نماز جمعه سردشت به موضوع فساد در جامعه پرداخت و با اشاره به فلسفه خلقت انسان، اظهار داشت: باری تعالی انسان را به خاطر کرامت و لیاقت و مدیریتش خلیفه و جانشین خود کرده است.

وی با بیان اینکه خلیفه الله و جانشین باید علم و عمل داشته باشد، افزود: هیچ انسانی در ذات خود مفسد، منحرف و گناهکار نیست و شرایط نامتعادل اجتماعی و اقتصادی باعث لغزش انسان‌ها می‌شود.

امام جمعه سردشت گفت: فساد، از یک عمل کوچک خلاف قانون گرفته تا عملکرد نادرست یک نظام سیاسی و اقتصادی در سطح ملی را شامل می‌شود و در تعریف فساد، از اصطلاحات گسترده «سوءاستفاده از قدرت عمومی»، «فساد اخلاقی» گرفته تا تعریف‌های قانونی خاص فساد به عنوان «عمل رشوه خواری، که یک کارمند دولتی مرتکب می‌شود» یا «مبادله منابع محسوس»، همه را در بر می‌گیرد.

وی به سخنان گهر‌بار حضرت علی (ع) در خطبه ۴۷ نهج البلاغه اشاره و بیان داشت: علت اصلی فساد و انحرافات در جامعه پیروی از هوای نفس و دلبستگی به دنیا است.

ماموستا واوی با اشاره به توصیه‌های امام علی (ع) به مالک اشتر و فرمانداران خود به راهکار‌های مبارزه با فساد و انحرافات از منظر ایشان پرداخت و بیان کرد: برای ثبات در جامعه و از بین بردن فساد ضمن تقوا پیشه کردن و تزکیه نفس و پیروی از دستورات و آموزه‌های دینی باید شایستگان در پست‌های مدیریتی گمارده شوند و کارمندان را از نظر مالی بی‌نیاز کرد.

 

انتهای پیام/

 

نماز جمعه سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.