دبستان آتش گرفته زاهدان تائیدیه سازمان نوسازی مدارس را نداشت/احداث ۱۰۰۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس کشوررئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: مدرسه که در زاهدان دچار آتش سوزی شد متاسفانه تائیدیه سازمان نوسازی مدارس را اخذ نکرده بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهراله رخشانی مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش امروز از طرح‌های نیمه کاره و مدارس شهرستان‌های کوثر و خلخال که نیاز به نوسازی و مقاوم سازی داشتند بازدید و دستورات لازم مبنی بر تکمیل، تخریب و مقاوم سازی را صادر کرد.

وی در بازدید از مدارس شهرستان کوثر گفت: سطح سرانه آموزشی در این شهرستان از میانگین کشوری بالاست، اما در برخی روستا‌ها نیاز به مقاوم سازی ضروری وجود دارد که با تامین اعتبارات لازم امیدواریم در بازه زمانی کوتاه این مشکلات نیز برطرف شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: اولویت برنامه‌های نوسازی مدارس با پرژه‌های نیمه کاره است و پروژه‌هایی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در اولویت تخصیص اعتبار هستند.

رخشانی مهر افزود: تجهیز سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس از اولویت‌های اساسی این سازمان است که در سال جاری بیش از ۱۵۰ میلیار تومان اختصاص داده شده است و در روز‌های آتی ۶۰ میلیار تومان دیگر تخصیص داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به فرا رسیدن فصل سرما به کلیه مدارس کشور ابلاغ شده است که از بخاری نفتی و بخاری‌های غیر استاندار استفاده نکند بیان کرد: استفاده از بخاری‌های نفتی جز در مناطقی که سوخت آن‌ها نفت است ممنوع می‌باشد.

رخشانی مهر گفت: مدرسه‌ای که در زاهدان دچار آتش سوزی شد در یک ماه اخیر تغییر مکان داده بود که متاسفانه موفق به اخذ مجوز لازم از سازمان نوسازی مدارس نشده بود.

وی با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس هیچ گونه مسئولیتی در راستای استاندارد سازی مدارس غیردولتی ندارد گفت: این حادثه تلخ دل همه مارا داغدار کرده است و همه ما از در این غم بزرگ متاثر هستیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش با ارسال بازرس ویژه‌ای جهت بررسی ابهاد این حادثه و جمع بندی گزارش تکمیلی پیگیر این حادثه تلخ است.

لطفی، رئیس سازمان نوسازی مدارس استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از وضعیت مدارس استان و شهرستان‌های خلخال و کوثر گفت: ۳۵ درصد از مدارس استان و ۳۳ درصد از مدارس شهرستان خلخال نیاز به مقاوم سازی، تخریب و بازسازی دارند.

وی افزود: ۴۵ نماز خانه درسطح استان اردبیل نیمه کاره بوده که اغلب آن‌ها توسط سازمان نوسازی استان تکمیل و بهره برداری شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس استان اردبیل تصریح کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۱۶ متر برای هر دانش آموز است که در شهرستان کوثر ۱۴/۴ و در شهرستان خلخال ۱۱/۱ متر برای هر دانش آموز می‌باشد.

لطفی افزود: ۱۲۰ کلاس در شهرستان خلخال تخریب و بازسازی و ۱۱۰ کلاس نیز مقاوم سازی شده که ۴۰۲ کلاس نیاز به مقاوم سازس و ۴۲ کلاس نیز نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

وی تصریح کرد: در مجموع ۴۷۸ میلیون تومان برای تجهیزات آموزشی شهرستان‌های خلخال و کوثر اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ح

میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور

 

برچسب ها: حوادث ، بافت فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.