معاون استاندار لرستان گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که پژوهش­‌ها تجاری­ سازی شوند و ارتباط بین بخش تحقیق و پژوهش را با بخش اجرا تقویت کنیم.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حبیب­ الله خجسته­ پور،معاون استاندار لرستان گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که پژوهش­‌ها تجاری­ سازی شوند و ارتباط بین بخش تحقیق و پژوهش را با بخش اجرا تقویت کنیم.

 حبیب­ الله خجسته­ پور اظهار داشت: پژوهش هدف نیست بلکه یک وسیله است برای دستیابی به پاسخ پرسش‌هایی که در ذهن افراد یک جامعه نقش می­ بندد.

وی عنوان کرد: امروزه با توجه به ابزار‌هایی که در اختیار همه انسان­ها به ویژه اهالی علم و دانش قرار گرفته، روند کار پژوهش ساده شده و همین باعث افزایش تعداد پژوهش­ها از نظر کمیت شده، ولی لازم است به بحث کیفیت پژوهش­ها نیز توجه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان افزود: هدف پژوهش این است که ما به یک واقعیت نو و جدید دسترسی پیدا کنیم؛ وقتی به این واقعیت دسترسی پیدا کردیم باید آن را تفسیر و تحلیل کنیم و در مرحله بعدی به بازنگری در یافته­‌های قبلی دست بزنیم و تجدیدنظر کنیم، در مرحله نهایی نیز عملیاتی­ سازی پژوهش را در جامعه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ما از دو موج کشاورزی و صنعتی عقب مانده ایم، این دو موج در دنیا رخ داده است و ما در موج کشاورزی نتوانستیم از آب و خاک استفاده کنیم و عقب ماندیم و کشاورزی ما براساس کشاورزی معیشتی شکل گرفت نه کشاورزی مبتنی بر تولید ثروت؛ در موج دوم نیز عقب ماندیم چرا که خاستگاه انقلاب صنعتی اروپا بود و ما نیز زیرساخت­های لازم صنعتی را نداشتیم؛ اما در موج سوم که موج انفجار اطلاعات است نیازی به زیرساخت­های قبلی نیست و در این موج وظیفه­ محققان و پژوهشگران بسیار سنگین است.

خجسته­ پور تصریح کرد: موج سوم، موج رقابت بین پژوهشگران و محققان سراسر دنیاست و تشخیص اینکه کدام مسئله برای ما اهمیت بیشتری دارد یک موضوع مهم است، ما باید مسائل را بر این اساس شناسایی کنیم که برای آینده ما اهیمت داشته باشند که همان مفهوم آینده ­پژوهشی است.

معاون استاندار لرستان گفت: مدیران باید مسئله ­محور باشند و دست نیاز به سوی پژوهشگران و محققان دراز کنند و خوشبختانه در این راستا اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است؛ باید به سمتی حرکت کنیم که پژوهش‌­ها تجاری­ سازی شوند و بایستی ارتباط بین بخش تحقیق و پژوهش را با بخش اجرا تقویت کنیم چرا که تقویت پژوهش­های مسئله محور به ­طور حتم در جهت توسعه پایدار خواهد بود.

انتهای پیام/ب

طرح‌های پژوهشی لرستان تجاری سازی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.