نمایندگان هر دو حزب سیاسی آمریکا پیش نویس قانونی را ارائه کردند که به کنگره این کشور اختیارات بیشتری در هرگونه توافق درباره همکاری برق هسته‌ای میان آمریکا و عربستان می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان هر دو حزب سیاسی آمریکا روز چهارشنبه پیش نویس قانونی را ارائه کردند که به کنگره این کشور اختیارات بیشتری در هرگونه توافق درباره همکاری برق هسته ای میان آمریکا و عربستان می دهد.

این قانون کنگره که ”قانون ممانعت از تسلیحات هسته ای برای عربستان“ نام دارد الزام می کند که هر یک از توافقات موسوم به توافقات یکصد و بیست و سه گانه میان دولت های دو کشور در مجلس نمایندگان و نیز سنای آمریکا به تصویب برسد. معمولا چنین توافقاتی در صورت عدم مخالفت اکثریت کنگره اجرایی می شوند.

بر این اساس، دولت ترامپ برای انعقاد توافق با عربستان برای ارائه فناوری برق هسته ای به این کشور اشتیاق دارد. اما از زمان کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، گفتگوهای میان دو دولت در این باره زیر ذره بین قرار گرفته است. به رغم تمایل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای حفظ روابط نزدیک با عربستان، چند نفر از اعضای حزب جمهوریخواه به همراه جمعی از اعضای حزب دمکرات این کشور محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را مقصر مرگ خاشقجی دانستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار