رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از توقیف کامیون حامل ۴۴ رأس گوسفند فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: یک دستگاه کامیون حامل 44 رأس گوسفند فاقد هویت و گواهی بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی که در مسیر زابل _ نهبندان در حرکت بود با هماهنگی پست قرنطینه دامپزشکی و پاسگاه انتظامی معدن حاجات شهرستان نهبندان متوقف شد.

وی با بیان اینکه این کامیون در راستای کنترل بهداشتی حمل دام و جلوگیری از انتشار بیماری های واگیر دار و مشترک بین انسان و دام به داخل استان و سایر استان ها توقیف شد،افزود:از ابتدای امسال 25 محموله دام زنده غیرمجاز شامل 92 نفر شتر، 175 رأس گوسفند، 27 رأس گاو و یک محموله حامل 6 هزار جلد پوست گوسفند که از استان سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور حمل می‌شد، قبل از رسیدن به مقصد در شهرستان نهبندان متوقف شدند.

راه انجام گفت: یکی از مهم‌ ترین راه‌های انتقال و گسترش بیماری ‌های دامی انتقال و جابجایی غیرمجاز دام‌ ها است به همین دلیل با افرادی که اقدام به حمل غیرمجاز دام می کنند برخورد قانونی و دام‌های آنها توقیف می ‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود: از مهمترین بیماریهای شایع در کشور بیماری تب برفکی است که خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می نماید و مطمئن ترین راه پیشگیری از آن کنترل تردد و ممانعت از جابجایی دامهای بدون مجوز بهداشتی است.

وی اظهار کرد: شرایط مطلوب در بخش کنترل، ریشه‌کنی و مراقبت از بیماری های دامی و بیماری های قابل انتقال از دام به انسان حاصل برنامه ریزی ها و صرف امکانات و به کارگیری نیروی انسانی در سالیان متمادی در این شهرستان بوده و بی توجهی به این موضوع علاوه بر تهدید سرمایه های دامی کشور، سلامت عمومی جامعه را نیز با خطر روبرو می کند.

انتهای پیام/غ


توقیف 25 محموله دام زنده غیرمجاز در نهبندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.