معاون وزیر آموزش و پرورش جزئیات حادثه آتش‌سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان را تشریح کرد و گفت: این حادثه در زنگ تفریح مدرسه رخ داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، زینی وند نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در امور رسیدگی به حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان جزئیاتی از وضع مدرسه و حادثه رخ داده را تشریح کرد و گفت:  همه مردم از این حادثه متالم و محزون شدند. به محض اطلاع از این حادثه وزیر ماموریت به بنده دادند تا به نمایندگی از ایشان از روند درمان دانش‌آموزان مصدوم بازدید به عمل بیاید تا اگر مشکل و موردی بود پیگیری کنیم. شب گذشته به محض ورود به زاهدان همراه استاندار و سایر همکاران از بیمارستان بازدید و با خانواده‌ها و دانش‌آموزان دیدار کردیم و از نزدیک به خانواده‌های آنان پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش و سایر همکاران را ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز صبح هم نفر سوم از ۴ مصدوم حادثه آتش‌سوزی فوت شد. هم اکنون با همه همکاران مربوطه جلسه‌ای درحال برگزاری است تا ابعاد مختلف این اتفاق بررسی شود.

زینی‌وند گفت: حدود یک ماه قبل این مدرسه به فضای جدید نقل مکان کرده است، اما هنوز تاییدیه نوسازی و استحکام بنا را نگرفته بودند و برای گرفتن مجوز فقط مکاتبه کرده بودند. این مدرسه از سال ۹۲ پیش‌دبستانی بوده و امسال هم توانستند ضمیمه کلاس اول بگیرند، ولی هنوز این فضای جدید تاییدیه نوسازی نداشته است.

نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در امور رسیدگی به حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان گفت: در این اتفاق متاسفانه چراغ واژگون می‌شود و حادثه رخ می‌دهد که متاسفانه ۴ نفر از دانش‌آموزان در اتاق می‌مانند که تاکنون با وجود تلاش تمام کادر پزشکی بیمارستان ۳ نفر از آنان فوت شده است، اما در مورد نفر چهارم پزشکان می‌گویند تا ۷۲ ساعت امکان نظر دادن وجود ندارد.

وی در پایان گفت: همه ما امیدواریم که ان‌شالله با عنایت خداوند و تلاش پزشکان حال این دانش‌آموز بهبود یابد.

حادثه در زمان زنگ تفریح رخ داده است

وی با بیان اینکه این حادثه در زنگ تفریح مدرسه رخ داده است، گفت: تعدادی از دانش‌آموزان وارد کلاس درس شدند که از کیف‌شان وسیله بردارند که متأسفانه چراغ والور کلاس برگشته است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان حادثه دیده پیش‌دبستانی و اول ابتدایی بودند، ادامه داد: در این زمان مدیر مدرسه هم برای هماهنگی اردوی فردای دانش‌آموزان در اداره آموزش و پرورش حضور داشته است و در مدرسه نبوده است.

زینی‌وند افزود: پس از اینکه معلمان متوجه حادثه شدند، دانش‌آموزان را از مدرسه خارج کرده و آتش‌نشانی و اورژانس را مطلع کردند اما متأسفانه ۴ کودک دچار سوختگی گسترده شدند و متأسفانه ۳ دانش‌آموز فوت شدند.

زینی‌وند همچنین افزود: همه دانش‌آموزان این مدرسه در مدارس دیگر ساماندهی می‌شوند تا وقفه‌ای در فرآیند آموزش آن‌ها پیش نیاید.

مدرسه اسوه حسنه زاهدان پلمب شد/ فضای مدرسه مناسب آموزش نبود

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه غیردولتی دخترانه اسوه حسنه زاهدان که دچار آتش‌سوزی شده بود، تعطیل شد، گفت: فضا برای آموزش مناسب نبود و بین کلاس‌ها پارتیشن‌بندی غیراستاندارد انجام شده بود.

زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه از مدرسه اسوه حسنه که دچار آتش‌سوزی شده بود، بازدید کردیم، اظهار کرد: حقیقتاً کوتاهی شده است و فضا برای آموزش دانش‌آموزان مناسب نبود ضمن اینکه مسئولان منطقه باید نظارت بیشتری می‌کردند.

وی با بیان اینکه پارتیشن‌بندی باعث آتش‌سوزی شده بود، گفت: این پارتیشن‌بندی که بین کلاس‌ها و دفتر انجام شده بود استاندارد نبوده است دلیل گسترش آتش‌سوزی بوده است.

زینی‌وند با بیان اینکه این مدرسه 57 دانش‌آموز داشت که 50 دانش‌آموز پیش‌دبستانی و 7 دانش‌آموز کلاس اولی در آن تحصیل می‌کردند،‌گفت: در این حادثه 4 دانش‌آموز شامل 3 کلاس اولی و یک پیش‌دبستانی دچار مصدومیت شدند که دو دانش‌آموز کلاس اولی و یک دانش‌آموز پیش‌دبستانی متأسفانه فوت شدند و یک دانش‌آموز کلاس اولی نیز هم اکنون تحت مراقبت‌های ویژه است.

وی با بیان اینکه مدرسه را تعطیل کردیم، گفت:‌دانش‌آموزان بین مدارس دیگر توزیع می‌شوند و اداره آموزش و پرورش موظف شده است مکاتبات انتقال دانش‌آموزان را انجام دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش موظف شده است دانش‌آموزان را از نظر مشاوره‌ای تحت پوشش قرار دهد که بار روانی این حادثه کم شود.

وی تصریح کرد: کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده است تا وضعیت سایر مدارس این استان اعم از دولتی و غیردولتی که آنها نیز از چراغ نفتی استفاده می‌کنند را بررسی کند و وضعیت مدارس مورد بررسی و بازنگری قرار گیرند.

 

انتهای پیام/پ

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار