در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان مطرح شد که برای شرکت در مجمع جهانی شهرداران و مذاکره برای خواهرخواندگی گرگان با گوانجو سه تن از اعضای شورا، شهردار گرگان را در سفر به چین همراهی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، شامگاه شنبه، صد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهرداری گرگان و به ریاست علی اصغر یوسفی برگزار شد.

یوسفی به جشنواره اقوام گلستان اشاره کرد و گفت: باید مکاتبه‌ای از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با شهرداری گرگان برای دادن یک غرفه به شهرداری صورت می‌گرفت.

در این جلسه برنامه‌های پیش رو مراسم بزرگداشت روز ملی گرگان مطرح شد و فائزه عبداللهی بیان کرد که این روز باید در تاریخ ملی درج شود.

یکی از لوایح مهم مطرح شده معرفی دو نفر از اعضای شورای شهر برای سفر به چین بود.

شهرداری گرگان در پی توسعه گردشگری است

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان در این خصوص اظهار کرد: شهرداری گرگان در پی توسعه گردشگری است و موضوعات مختلفی را دنبال می‌کند.

وی افزود: یکی از مسائل دیپلماسی بین المللی خواهرخواندگی بعضی از شهر‌ها است که در برخی از نقاط کشور اتفاق افتاده است.

دادبود ادامه داد: موضوع اصلی سفر دعوت نامه‌ای است که از طرف شهردار گوانجو برای شرکت در مجمع جهانی شهرداران برای ما ارسال شده است.

وی گفت: در این سفر نماینده استاندار گلستان (میر محمد غراوی) و شهردار گرگان دعوت هستند همچنین امکان حضور دو همراه هم فراهم است.

تاریخ برگزاری مجمع جهانی شهرداران

دادبود بیان کرد: این مجمع از تاریخ ۱۵ الی ۱۷ آذر سال جاری برگزار و در حاشیه آن مذاکره در خصوص خواهرخواندگی انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: هزینه بلیت رفت و برگشت و اقامت برای شهردار و هزینه اقامت دو همراه از طرف میزبان چینی پرداخت می‌شود.

دادبود تصریح کرد: موضوعات بیشتر در حوزه فرهنگی و گردشگری است بنابراین خواستیم که دو نفر از اعضای شورای شهر در این سفر حضور داشته باشند که بتوانیم از نقطه نظرات آن‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: نکته مهم این است که خواهرخواندگی یکی از هشت موضوع مورد بحث در مجمع شهرداران است و آن‌ها به دنبال پیوند و خواهرخواندگی شهر‌های مسیر جاده ابریشم هستند.

در ادامه فائزه عبداللهی، عضو شورای شهر گرگان گفت: مسأله خواهرخواندگی گرگان با یکی از شهر‌های قزاقستان (آکتائو) در دوره سوم مطرح شد، اما به دلیل اتفاقاتی به سرانجام نرسید.

وی افزود: این امر فرصت خوبی برای شهرداری گرگان است تا ارتباط جهانی داشته باشد.

عبداللهی تأکید کرد: باید بررسی‌های لازم انجام و مشابهت‌های بین گرگان و گوانجو در نظر گرفته شود تا به تبادلات کمک کند.

اما حسین ربیعی دیگر عضو شورای شهر گرگان نظر دیگری داشت و از اعضا خواست که سفر را شهردار به همراه نماینده استاندار برود و بلیت دو نفر دیگر خرج مستمندان شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان، اما گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای شهر بسیار مهم است و عوامل مختلفی در جذب گردشگر نقش دارد که یکی از آن‌ها خواهرخواندگی است.

قرعه کشی برای رفتن به چین

در ادامه برای این‌که مشخص شود دو نفر از اعضایی که شهردار را در این سفر همراهی می‌کنند چه کسانی هستند، قرعه کشی شد و نام «سعید رحیمی» و «حمیدرضا آقاملایی» بیرون آمد.

همچنین در ادامه آقاملایی خواست که رئیس شورای شهر هم در این سفر شهردار را همراهی کند و با توجه به موافقت اعضا رأی گیری شد و یوسفی هم مسافر چین شد.

از لوایح مطرح شده دیگر بیلان و تفریغ بودجه سازمان آتش نشانی بود که به شهرداری عودت داده شد. همچنین واگذاری زمین به یک خیر مسکن ساز رأی نیاورد و تأکید شد که به جای واگذاری زمین یک ملک در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

همچنین لایحه تفکیک پلاک و حق سهم شهرداری از زمین ستاد اجرای فرمان امام که توسط فرمانداری برگشت داده شده بود مورد بررسی قرار گرفت و به شهرداری برگشت داده شد.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.