کارشناس محیط زیست گفت: در حال حاضر شهرداری تهران طرحی را در منطقه ۶ و ۱۲ اجرا می‌کند که منجر به افزایش تعداد سفرهای با دوچرخه شهروندان از ۶۰ هزار به ۳۰۰ هزار سفر در روز شده است.

محمد درویش فعال و کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی و مشارکت کم شهروندان در اجرای این طرح اظهار کرد: اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی در تهران در صورتی موفق خواهد بود که مسیر‌های دوچرخه سواری در سطح شهر ایمن باشند تا مردم بتوانند با امنیت کامل از دوچرخه استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: دوچرخه‌های اشتراکی منطقه ۲ تهران افتتاح شدند


وی افزود: بهتر است مسیر‌های تردد دوچرخه در محل‌هایی که طرح ترافیک در آنجا اجرا می‌شود راه‌اندازی شود، چراکه این مسیر‌ها تخت هستند و شهروندان به راحتی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با دوچرخه به مقصد خود برسند.

درویش در ادامه بیان کرد: دوچرخه‌ها باید دارای کیفیت مطلوب و دنده‌ای باشند تا شهروندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند، اما به دلیل اجرای نادرست این طرح، شهروندان از آن به خوبی استقبال نکرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی در خیابان‌های شیب‌دار منطقه ۲ تهران و استفاده از دوچرخه‌های فاقد دنده، معلوم است که این طرح با استقبال شهروندان رو به رو نمی‌شود.

کارشناس محیط زیست گفت: در حال حاضر شهرداری تهران طرحی را در منطقه ۶ و ۱۲ اجرا می‌کند که منجر به افزایش تعداد سفرهای با دوچرخه شهروندان از ۶۰ هزار به ۳۰۰ هزار سفر در روز شده است.

وی در ادامه بیان کرد: به دلیل هموار و تخت بودن مسیرها در مناطق ۶ و ۱۲ شهروندان به راحتی می‌توانند از دوچرخه در این مسیرها استفاده کنند، همچنین مسیر‌های ایمن دیگری از امیرآباد تا پارک لاله، بلوار کشاورز تا سیدخندان و ایرانشهر ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید: افتتاح مسیر دوچرخه سواری در پل طبیعت


درویش تصریح کرد: پایبندی شهرداری تهران به شعارهای خود و استفاده مسئولان این ارگان از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه در روزهای سه‌شنبه می‌تواند الگوی مناسبی برای شهروندان جامعه باشد.

وی افزود: به دستور شهردار تهران باید شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه تهران در راستای ایجاد و تسهیل مسیر‌های ایمن برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و بهبود کیفیت وسایل حمل و نقل عمومی تلاش کنند.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه باید به تشکل‌های مردمی و NGOهای محیط زیستی اجازه مشارکت در مدیریت شهری داده شود، گفت: نباید از سمن‌ها و تشکل‌های مردمی به عنوان یک ابزار استفاده کرد، باید سمن‌ها در کمیته‌های محیط زیستی شورای شهر حق رأی داشته باشند، چراکه این تشکل‌ها خود عامل مهمی برای تشویق مردم برای استفاده نکردن از خودروهای شخصی، بهبود ترافیک و کاهش آلودگی‌های صوتی و هوا هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار