جوان سروستانی موفق به کسب دومین جایزه علمی پروفسور حبیب فیروزآبادی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان فارس، جوان سروستانی موفق به کسب دومین جایزه علمی پروفسور حبیب فیروزآبادی شد.

شریف رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در این مراسم اظهار کرد: بودجه‌ای که برای بنیاد ملی نخبگان در نظر گرفته شده کم و ۵۵ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با وجود ۳۰ بنیاد در کشور نمی‌توان با این بودجه فعالیت کرد و بنابراین یک NGO در کنار بنیاد نخبگان به نام مجمع خیرین نخبه پرور در عرض سه سال گذشته راه اندازی کردیم که به همین فعالیت‌هایی که در بنیاد نخبگان دارد البته با دایره‌ای وسیع‌تر می‌پردازد.

رئیس بنیاد نخبگان کشور بیان کرد: یکی از دلایل راه اندازی NGO علاوه بر کمک به خیرین، بورس کردن دانش آموزان و در نظر گرفتن پنج جایزه به نام بزرگان، دانشمندان و مشاهیر کشور است.

شریف با بیان اینکه امروز اولین جایزه به نام پروفسور حبیبی فیروزآبادی دانشمند برجسته کشور اهدا می‌شود، اضافه کرد: جایزه حبیب فیروزآبادی به دانشجویان برگزیده دکترای شیمی آلی از دانشگاه‌های استان فارس و یا متولدین استان فارس شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشور اهدا خواهد شد.

وی افزود: از دیگر ملاک‌های کسب این جایزه علمی، فعالیت در حوزه کارآفرینی است.

گفتنی است، حسین ثابت سروستانی ۱۵ مقاله علمی و ۱۰ طرح ثبت شده دارد.

از جمله افتخارات پروفسور حبیب فیروزآبادی، شیمیدان برجسته کشور، منتخب انجمن شیمی ایران، برنده جایزه اول خوارزمی و جایزه افضلی پور، برنده جایزه سازمان کنفرانس اسلامی، از بنیانگذاران دانشگاه کرمان، دانشمند بین المللی آی اس آی، عضو دائم فرهنگستان علوم کشور‌های در حال توسعه، بنیانگذار اولین انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شیراز، چهار دوره ریاست انجمن شیمی ایران، سردبیر مجله معتبر بین المللی انجمن شیمی ایران (بیش از ۷ سال) انتشار صد‌ها مقاله در مجلات و مجموعه کتاب‌های بین‌المللی و قرار گرفتن در فهرست ۱۰۰ دانشمند برتر دنیا است.

همچنین زبرجد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز در این مراسم اظهار کرد: مدیریت حاکم بر پژوهش کشور باید رویکرد جدیدی در راستای حمایت از فعالیت‌ها و طرح‌های هدفمند و فناورانه انجام دهد.

وی ادامه داد: استان فارس بدون دلیل رتبه اول کشور را در پژوهش کسب نکرده است پژوهشگران استان نه تنها در زمینه دستیابی به مرز‌های دانش فعالیت دارند بلکه برای حل نیاز‌های صنعتی و جامعه فعالیت دارند که نشان از توانایی محققان دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز با بیان اینکه به این نتیجه رسیده ایم که در استان نمی‌شود فعالیت‌های پژوهشی کوچک انجام داد، اضافه کرد: بنابراین ۵ طرح بزرگ، در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی، سرمایه گذاری، گردشگری، سلامت - محیط زیست و آب اولویت‌های تحقیقاتی استان است.

وی از دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان درخواست کرد طرح‌های تحقیقاتی خود را حداکثر تا تاریخ ۱۰ دی ماه به دبیرخانه پژوهش و فناوری استان فارس در دانشگاه شیراز ارسال کنند.

انتهای پیام/چ

اهدای دومین جایزه علمی پروفسور حبیب فیروزآبادی به جوان سروستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.