رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: توفیقات ویژه‌ای در حوزه پژوهش کسب شده است، اما توجهی که باید در ساختار تامین مالی و ارتباط حوزه صنعت و دانشگاه شکل نگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، تاجگردون رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در مراسم آغاز هفته پژوهش و گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در استان فارس  گفت: علیرغم دست نوشته‌ها یا مکتوبات قانونی که ادوار مختلف، در بحث نگاه پژوهش داشته ایم نشان دهنده توفیقات ویژه‌ای است که در این زمینه کسب شده، اما توجهی که باید در ساختار تامین مالی یا ارتباط حوزه صنعت و دانشگاه شکل نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس از بین ۳۲ استان کشور، جزو استان‌های برتر در حوزه پژوهش شناخته شده است، گفت: این استان در سه سال پیاپی در حوزه پژوهش و فناوری عنوان برتر کشور را کسب کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با اشاره به صحبت‌ها و نگاه ویژه مقام معظم رهبری به علم و پژوهش تصرح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تولید علم و تحقیقات حیات آینده کشور است و پژوهش در همه جا باید به عنوان اصل مورد توجه قرار گیرد.

تاجگردون با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های رشد و پیشرفت یک کشور رفاه اجتماعی است ادامه داد: رفاه اجتماعی بدون شک در بخش‌های مختلف جامعه خود را به شکل‌های مختلف نشان می‌دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس تصریح کرد: در حوزه پژوهش تاثیرگذاری نگاه پژوهش و افزایش رشد بهره وری یکی از شاخصه‌های اصلی است که رفاه اجتماعی را رقم می‌زند و اثر مثبتی برای جامعه ایجاد می‌کند.

وی افزود: انتظار می رود بخش خصوصی ارتباط بیشتری با دانشگاه های استان داشته باشد.

انتهای پیام/چ

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در مراسم گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فارس 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.