معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد: برای اجتماعی کردن مبازه با اعتیاد در استان حرکت ها امید بخش است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ،  سیدمحمدکاظم نظری  در نشست مشارکت های مردم نهاد در مبارزه با اعتیادگفت: با مشارکت تشکل های مردم نهاد برای مقابله، پیشگیری و درمان اعتیاد در کهگیلویه وبویراحمد تاکنون اقدام ها و تلاش های ارزنده ای انجام شده و لازم است که با جدیت افزایش یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: معضل اعتیاد ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با بروز انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی دارد پس مشارکت های اجتماعی هم می تواند اقدامات اثر بخشی  در این خصوص انجام دهد.

نظری با بیان اینکه باید ظرفیت ها و توانمندی تشکل ها را در حوزه اعتیاد دسته بندی کرد، افزود: تشکل هایی که بدون هیچ توقع و چشم داشتی و در طول سال در این عرصه فعالیت می کنند، باید حمایت شوند.

وی به نقش ارزنده تشکل های مذهبی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد و مراقبت ها بعد از ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: برای استفاده از این ظرفیت با کمک سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه های فرهنگی برنامه ریزی خوبی در استان به عمل خواهد آمد.

نظری به موضوع تلاش برای اشتغال رها یافته ها از اعتیاد تاکید کرد و گفت: اگر رها یافتگان از اعتیاد با فراگیری مهارت ها در پی کسب و کار و درآمد باشند از آنها حمایت می شود.

وی تصریح کرد: نرم افزار و فرآیندی در استان طراحی و ایجاد می شود که رها یافتگان از مواد مخدر زمینه آموزش و اشتغال آنها فراهم  گردد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: ۸۰ تشکل مردم نهاد در حوزه مبارزه با اعتیاد در استان فعال و در این خصوص همکاری می کنند که با تدابیر و اقدامات انجام شده و آموزش های لازم این تشکل ها فعالیت خود را بیشتر و علمی تر خواهند کرد.

سیدناصر رضایی، حمایت و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده های آنها و فراهم کردن کسب و کار از طریق طرح های کارآفرینی در دستور کار متولیان امر را لازم دانست و افزود: ۸۳۱ نفر بهبود یافته از اعتیاد باید امسال در سازمان فنی و حرفه ای آموزش داده شوند.

وی با بیان اینکه از این تعداد تاکنون به ۵۱۰ نفر آموزش داده شده و مابقی تا پایان سال مهارت های لازم را فرا می گیرند، اظهار داشت: برای ۸۰ نفر از آموزش دیده ها شغل ایجاد شده است.

رضایی، چگونگی استفاده بهینه از ظرفیت دستگاه های اجرایی کهگیلویه وبویراحمد و تشکل های مدنی و مردم نهاد در رابطه با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در استان را خواستار شد.

انتهای پیام/غ

 اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر

برچسب ها: مواد مخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.