برگزاری نخستین همایش ملی سفیران اجتماعی با رویکرد مشارکتی کردن مبارزه با مواد مخدر با حضور 25 استان کشور روز گذشته در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این همایش (کارگاه آموزشی) بر ضرورت مشارکت قشرهای مختلف مردمی اعم از نخبگان علمی ، هنری، قهرمانان ورزشی و ایجاد حساسیت بیشتر در جامعه برای مقابله جدی با این پدیده شوم تأکید کرد.
علی محمد احمدی بر این نکته نیز اذعان کرد که دولت تدبیر و امید اعتقاد عملی و راسخ بر موضوع اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر دارد و بر ادامه این راهکار و راهبرد همچنان تأکید کرده است.
وی یادآور شد: یکی از مهمترین مسائلی که دولت بیش از سایر موضوع ها بر آن تأکید دارد و به دنبال اجتماعی کردن آن است مساله سوء مصرف مواد مخدر و مقابله جدی با این معضل اساسی است که نقش تاثیرگذار تشکل های مردم نهاد در این زمینه تعیین کننده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان و سایر متولیان امر با تمامی توان از تشکل های فعال و افزایش کارآمدی و تاثیرگذاری آنها در این حوزه حمایت خواهند کرد.
هم اینک افزون بر 80 تشکل مردم نهاد در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مسایل فرهنگی در سطح استان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام شورای مبارزه با مواد مخدر استان روزانه افزون بر پنج هزار معتاد برای فرآیند ترک و رهایی از این معضل اجتماعی به کمپینگ ها و مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کنند.
احمدی تاکید کرد: یکی از معضلات اساسی در این راستا بازگشت پذیری مجدد معتادان بهبود یافته پس از دوره درمان به چرخه این معضل اجتماعی است که یکی از وظایف تشکل های مردم نهاد حمایت و ساماندهی این وضعیت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت ایجاد شغل پایدار برای بهبود یافتگان اعتیاد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای 50 نفر بهبود یافته اشتغال ایجاد شده که این میزان در سال گذشته 35 نفر بود.
اهدای تابلوی زیبایی از طبیعت بکر استان کهگیلویه و بویراحمد توسط «شورش نصیری» معلول هنرمند اهل آذربایجان غربی و سریعترین نقاش آسیا و جهان به علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حاشیه های جالب این همایش بود.
این هنرمند خوش ذوق بارها در جشنواره ها و مسابقات نقاشی در سطحی آسیایی و جهانی صاحب رتبه و افتخار برای کشورمان شده است.

 انتهای پیام/غ

ضرورت ایجاد شغل پایدار برای بهبود یافتگان اعتیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.