رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در شهر بوشهر ۱۲۰ نفر پیوند کلیه و ۲۰ نفر پیوند کبد گرفته‌اند.

۱۴۰ نفر در شهرستان بوشهر عضو پیوندی گرفتندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا باقری بیان کرد: هر کدام از ما باید با نگاه به اینکه یک روز دریافت‌کننده عضو هستیم به فرهنگ‌سازی در خصوص اهدا عضو بپردازیم.

وی بابیان اینکه ۳۰ هزار نفر در استان بوشهر برای دریافت کارت اهدا عضو اقدام کرده‌اند تصریح کرد: ۲۶ هزار نفر در کشور ایران منتظر دریافت عضو هستند که هفت الی ۱۰ نفر از آنان به خاطر نرسیدن عضو پیوندی می‌میرند این در حالی است که سالانه هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند.

رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: حدود چهار هزار نفرشان دارای اعضای قابل‌اهدا هستند که بین سه تا هشت نفر را به زندگی برمی‌گردانند، اما متأسفانه فقط در حدود ۸۰۰ نفر از این تعداد مرگ مغزی اعضای خود را اهدا می‌کنند.

عضو اصلی هیئت‌مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان بوشهر گفت: در سال ۹۳ یک اهدا عضو در استان بوشهر صورت گرفته است که ۱۸ اهدا عضو در سال رسانیده شد که در حال حاضر ۴۷ نفر در استان بوشهر اهدا عضو شده است.

باقری افزود: در این سال‌ها ۴۷ اهدای عضو در استان بوشهر صورت گرفته درحالی‌که ۴۸۱ نفر در استان بوشهر پیوند عضو گرفته‌اند که ۴۴۰ نفر از بیماران مرگ مغزی عضو دریافت کرده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ بیمار دیالیزی در استان بوشهر است که در انتظار پیوند هستند تاکید کرد: در شهر بوشهر ۱۲۰ نفر پیوند کلیه و ۲۰ نفر پیوند کبد گرفته‌اند.

رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: ترویج فرهنگ اهدا عضو نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهاد‌ها است و شورا و شهرداری نیز می‌توانند از طریق تبلیغات محیطی با اختصاص بیلبورد تبلیغاتی جهت فرهنگ‌سازی اهدای عضو مشارکت داشته باشد.

باقری افزود: در حق خانواده اهداکننده عضو کم توجهی شده است و انتظار داریم خانواده اهداکننده عضو در استان بوشهر توسط مسئولین تکریم شوند.

انتهای پیام/م

ترویج فرهنگ اهدا عضو نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهاد‌ها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.