مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت:سامانه ای قوی در روزهای دوشنبه و سه شنبه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده،ضمن کاهش محسوس دمای روزانه، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و احتمالاً رعدوبرق در سطح منطقه میگردد.  

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  خسروی مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارش طی ساعاتی از ظهر فردا تا صبح سه شنبه از شدت بیشتری برخوردار بوده،بارندگی سبب آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالاً سیلابهای محلی در برخی نقاط خواهد شد.
 
وی بیان کرد:بارش علاوه بر ارتفاعات و گردنه ها، در برخی از نواحی سردسیر نیز بتدریج به شکل برف مشاهده شده، ودر گردنه های مرتفع ممکن است سبب کولاک گردد.
 
مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: برای چهارشنبه مه صبحگاهی در نقاطی مهمترین پدیده در سطح منطقه خواهد بود.
 
وی افزودک در دو روز پایانی هفته، سامانه بارشی دیگری شرایط را برای بارش باران و برف (با شدت و گستردگی کمتر از سامانه نخست)در منطقه فراهم میکند.
 
وی با اشاره به تخ تخمین دامنه بیشترین بارش منطقه تحت تاثیر سامانه گفت:  به طور غالب 50 تا 70 میلیمتر  بیشترین بارش حاصل از فعالیت سامانه پیش بینی می شود وتخمین دامنه بیشترین ارتفاع بارش برف در گردنه ها : به طور غالب 15 تا 30 سانتیمتر خواهد بود.

 

انتهای پیام/ز

 آغاز برف و بارش با فعالیت سامانه قوی در جو استان کرمانشاه

برچسب ها: بارش باران ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.