رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در مجموع موقوفات جدید استان در سال جاری فقط چهار وقف جدید به نیت امور قرآنی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام محمد صالحی نیا رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این استان با کمبود موقوفات قرآنی مواجه است به طوری که فقط افزون بر ۶۰ موقوفه قرآنی در این استان داریم.
وی با اشاره به ثبت افزون بر نیمی از موقوفات استان به نیت سیدالشهدا (ع) و اهل بیت (ع)، افزود: با وجود به اینکه قرآن و اهل بیت دو میراث گران بهای پیامبر اکرم (ص) هستند، ولی اجرای نیت برای قرآن بسیار کمتر است.
وی با اشاره به انجام مشاوره‌های وقف به واقفان بر اساس نیاز‌های روز جامعه، اظهار داشت: وقف برای امور قرآنی از اولویت‌های وقف است.
رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: در مجموع موقوفات جدید این استان در سال جاری فقط چهار وقف به نیت امور قرآنی بوده است.
وی افزود: این تعداد شامل دو موقوفه در شیروان، یک قطعه باغ دیم به متراژ ۶ هزار و ۱۴۰ مترمربع در روستای پیرشهید به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال و یک قطعه زمین دیم به متراژ یک هزار و ۶۰۰ مترمربع به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در روستای شناقی سفلی است.
صالحی نیا گفت: همچنین دو موقوفه شامل سه واحد تجاری به ارزش هشت میلیارد ریال و یک باب منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد ریال نیز در فاروج وقف امور قرآنی شده است.
انتهای پیام/ط


ثبت وقف جدید

برچسب ها: خانواده ، موقوفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.