معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی برنامه‌های خاصی برای شب یلدا تدارک دیده است تا هموطنان، یلدایی متفاوت را تجربه کنند.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه‌های شب یلدا معاونت صنایع دستی کشور اظهار کرد: از ابتدای هفته جاری، نمایشگاه کالا‌های مرتبط با شب یلدا را در سازمان میراث فرهنگی برپا و سفره شب یلدا پهن کرده‌ایم که این سفره با نزدیک شدن به شب یلدا کامل‌تر می‌شود.

تشریح برنامه‌های یلدایی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی/یلدایی متفاوت را تجربه کنید

وی با اشاره به تعامل با استان‌ها برای استفاده از صنایع دستی در شب یلدا، ادامه داد: با فعالان اقتصادی از جمله سایت‌های تجارت الکترونیک نیز صحبت کرده‌ایم تا با استفاده از کالا‌های صنایع دستی که در شب یلدا کاربرد دارد، حال و هوای فضای کارشان را یلدایی کنند. بسته‌هایی را هم آماده کرده ایم که می‌توان آن‌ها را به مناسبت شب یلدا در اختیار سفارت‌خانه‌های ایران در خارج از کشور قرار داد تا آن‌ها ترغیب شوند در فضای خود از این بسته‌ها استفاده کنند.

معاون صنایع دستی گفت: امسال تصمیم داریم در فضای باشگاه انقلاب، نمایشگاهی از کالا‌های صنایع دستی داشته باشیم و همچنین در حال رایزنی هستیم که در کنار چند رویداد فرهنگی پر مخاطب مثل نمایش تئاترها، نمایشگاه شب یلدا برگزار کنیم که این موضوع هنوز قطعی نشده است.

وی ادامه داد: قصد داریم در هتل اسپیناس پالاس، نمایشگاه شب یلدا را برگزار کنیم که البته هنوز این موضوع قطعی نشده است، اما با برخی گالری‌ها در حال رایزنی هستیم تا تمام فضای خود را با کالا‌های صنایع دستی در حوزه سفال، زیور، شیشه و کار‌های مرتبط با یلدا مزین کنند.

تشریح برنامه‌های یلدایی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی/یلدایی متفاوت را تجربه کنید

محمودیان گفت: تلاش کردیم که امسال شب یلدا را با نگاه متفاوت‌تری برگزار کنیم. امیدواریم امسال سرآغازی باشد تا بتوانیم جشن‌های شب یلدا را در فضا‌های عمومی برگزار کنیم. البته امسال مکاتباتی با شهرداری تهران داشتیم تا یلدا در میدان‌های اصلی شهر با حضور هنرمندان برگزار شود، اما چون این موضوع کار حساسی است و نهاد‌ها و ارگان‌های متفاوتی باید روی آن نظر بدهند، نتوانستیم در میدان‌های شهر و مکان‌های پر‌رفت و آمد نشاط شهری را داشته باشیم. اما از امسال با شعار «یلدای متفاوت» اقداماتی را انجام می‌دهیم تا بتوانیم در سال‌های آینده فضای شهر را بیش از پیش یلدایی کنیم.

انتهای پیام/

ویژه برنامه‌های معاونت میراث فرهنگی برای شب یلدا

برچسب ها: صنایع دستی ، یلدا 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.