مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ۲۱۷ واحد بسته بندی محصولات و کالا‌ها در استان در زمینه‌های مختلف از جمله شیشه، فلز و ماشین آلات فعالیت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حمیدرضا خانپور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به فعالیت ۲۱۷ واحد بسته بندی در استان گفت: در این واحد‌ها در استان برای  ۸ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

به گفته خانپور، با فعالیت این واحد‌های بسته بندی، بیش از ۳۰ هزار نفر هم به شکل غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: خوشه صنعتی بسته بندی با تدبیر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به قزوین واگذار شد و انستیتوی بسته بندی ایران با محوریت استان قزوین فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: تاکنون هفت خوشه شامل بسته بندی، فرآوری محصولات انگور تاکستان، زیتون، قطعه سازی خودرو، کفش دانسفهان، محصولات شیمیایی، شیرینی سنتی و گلیم در قزوین شناسایی شده اند که بسته بندی محصولات در آن‌ها بسیار حایز اهمیت است.

خانپور گفت: برای آشنایی تولیدکنندگان با این صنعت تاکنون ۴۰ دوره آموزشی، هشت تور صنعتی و ۱۵ تور خارجی برگزار و دفترچه راهنمای مشترکان و ذیفنفعان خوشه تهیه و چاپ شد.

وی ادامه داد: هم اکنون خوشه شیرینی سنتی قزوین و راه اندازی شهرک صنفی را در استان در دستور کار داریم و به حمایت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در این زمینه نیازمند هستیم.

انتهای پیام/

شناسایی هفت خوشه شامل بسته بندی در استان قزوین

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.