استاندار اردبیل گفت:با تدوین پژوهش های کاربردی مشکلات بخش های مختلف احصا و راه حل های لازم برای آن اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان تصریح کرد: باید تلاش کنیم پژوهش های انجام گرفته به سمت پژوهش های کاربردی و اجرایی سوق یابد تا بواسطه آن تولید و اقتصاد استان رونق گیرد.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته نیازسنجی در عرصه پژوهش های کاربردی خواستار انتخاب موضوعات پژوهشی در حوزه های اقتصادی و اجرای آن توسط پژوهشگران شد.

استاندار اردبیل ادامه داد : باید با تدوین برنامه مدون سالانه در حوزه پژوهش ، مشکلات بخش های مختلف شناسایی و به عنوان اولویت های پژوهشی به پژوهشگران ارائه شود.  

وی با اشاره به قرار گفتن درآستانه هفته پژوهش گفت: آن دسته از پژوهش هایی که به صورت کاربردی و اجرایی در بخش های مختلف خصوصا کشاورزی و اقتصادی و پزشکی انجام گرفته انتخاب و مورد تجلیل قرار می گیرد.

بهنام جو افزود: پژوهش هایی که در هفته پژوهش به عنوان پژوهش برتر انتخاب می شود باید گردآوری و در پژوهش های بعدی به عنوان منبع استفاده شود.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی موظف به استفاده از  سهم یک تا سه درصد اعتبار پژوهش هستند تا با استفاده از این ظرفیت عظیم علمی زمینه رشد و توسعه استان بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/ع

پژوهش های کاربردی

 

برچسب ها: پژوهش ، تولید ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.