رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اردبیل از انجام بیش از 21 هزار بازرسی مستمر از نانوایی های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص بازرسی از واحدهای نانوایی فعال در سطح استان اردبیل افزود: تا نوزدهم آذرماه سالجاری بالغ بر 21 هزار بازرسی از نانوایی های استان اردبیل صورت گرفته است.

وی با اشاره به انجام 286 مورد گشت مشترک با همکاری سایر ارگان های ذیربط خاطر نشان کرد : با توجه به استفاده روزانه شهروندان از نان و ضرورت توجه به واحدهای نانوایی در این راستا از ابتدای سالجاری تا نوزدهم آذرماه جاری تعداد 21 هزار و 81 مورد بازرسی از نانوایی­ های فعال در سطح استان صورت گرفته که از این تعداد 646 پرونده تخلف به ارزش 911 میلیون و 507 هزار و 590 ریال تشکیل و جهت طی مراحل قانونی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: این بازرسی ها با هدف نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان های تولیدی در استان در طول سالجاری و توسط بازرسان و کارشناسان واحد آرد و نان این سازمان و در قالب گشت های مشترک بازرسی با دستگاههای اجرایی ذیربط انجام گرفته است.

عاملی در ادامه اظهار داشت : در این بازرسی ها با واحدهایی که قوانین نظام صنفی را رعایت نمی کنند و نان های بی کیفیت به مردم عرضه می نمایند به شدت برخورد می شود

وی تصریح کرد: بیشترین تخلف واحدهای نانوایی با 209 مورد کم فروشی، 87 مورد گرانفروشی، 37 مورد عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، 30 مورد عدم درج قیمت و نرخنامه و بالغ بر 260 مورد نداشتن پروانه کسب، پایین بودن کیفیت پخت نان و سایر موارد شناسایی شده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: کل واحدهای نانوایی فعال در استان به تعداد 2 هزار و 986 واحد می باشد که از این تعداد 2 هزار و 215 واحد سهمیه پز و 771 واحد نیز آزاد پز می باشند .

عاملی اضافه کرد : جهت پیشگیری از بروز تخلفات احتمالی از اولین روز کاری سالجاری تا نوزدهم آذر ماه طی بازدید و بازرسی از کارخانجات آرد سازی استان برای 3 واحد متخلف به ارزش ریالی بیش از 144 میلیون ریال پرونده تخلفاتی تشکیل و مراتب جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال گردیده است .

انتهای پیام/ح

بیش از 2 هزار واحد نانوایی فعال در اردبیل

برچسب ها: نانوایی ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.