مدیر صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه از کسب رتبه نخست این صندوق در جذب اعتبارات اشتغال روستایی در استان خبر داد و گفت: این صندوق تاکنون ۴۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مسعود خاکسار مدیر صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه گفت : صندوق کارآفرینی امید با پرداخت ۴۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات و با ۱۵۱ درصد جذب اعتبار اختصاص یافته حوزه اشتغال پایدار به ۴۶۰ فقره طرح در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، صنایع دستی، فناوری اطلاعات و خدماتی توانست در بین بانک‌های عامل استان رتبه نخست درصد جذب اعتبار این طرح را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: همچنین با توجه به زلزله سال گذشته استان کرمانشاه، مقرر شد از همین خط اعتباری در راستای جبران خسارات وارده به واحد‌های کسب و کار مناطق زلزله زده، اختصاص یابد.

به گفته او صندوق کارآفرینی امید استان با پرداخت مبلغ ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به سه هزار و ۹۴ متقاضی خسارت دیده در این حوزه نیز مقام نخست پرداخت تسهیلات اعتبار اشتغال روستایی در حوزه جبران خسارات زلزله را نیز دارا می‌باشد.

وی اظهار داشت: از آنجا که وظیفه صندوق کارآفرینی امید در حوزه کسب و کار تعریف شده است، حمایت‌های صورت گرفته اصولا معطوف به هدف بوده و بیشتر به رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار متمرکز است.

وی تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید با دیدگاه حمایتی حداکثری بنا به ظرفیت‌های موجود در حوزه اشتغال و کسب و کار‌های خُرد همواره در صدد خدمت به جامعه کار و اشتغال مناطق کمتر توسعه یافته بوده و در این راه نیز علاوه بر حمایت از طرح‌های کمتر بانک پذیر، با اعمال فرایند‌های جدید به سمت روانسازی در پرداخت تسهیلات گام برداشته است.

خاکسار افزود: از جمله این اقدام‌ها می‌توان به ساده سازی فرایند‌ها از جمله ۲۵ شیوه اخذ ضمانت در بخش کشاورزی این خط اعتباری اشاره کرد که روستاییان هر آنچه ممکن است از قبیل: سند منازل روستایی، زمین کشاورزی، محل اجرای طرح و امثال آن را بتوانند به عنوان ضمانت قراردهند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه در ادامه گفت: اکنون با عنایت به عملکرد مناسب صندوق استان و شناسایی سایر طرح‌های قابل حمایت در حوزه روستا با اختصاص مراحل دیگری از اعتبار یاد شده امید می‌رود روستاییان و عشایر استان از این خدمات در حوزه اشتغال بهره‌مند شده و به اهداف طرح نائل آییم.

خاکسار در ادامه افزود: بدون تردید اهمیت رفع معضل بیکاری در روستا‌ها به میزانی است که در سطوح کلان نیز ذهن مسئولان کشوری را به خود مشغول ساخته است.

وی اضافه کرد: به تبع دغدغه‌های موجود، تاکنون طرح‌ها و ایده‌های متعددی برای مهار و مدیریت هر چه شایسته‌تر این عارضه مطرح و ارائه شده است.

وی اظهار داشت: یکی از دستور کار‌های تعریف شده برای مقابله با بیکاری در روستاها، به طرح موسوم به تسهیلات توسعه اشتغال روستایی معطوف می‌شود که مقرر شد با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، اجرایی و عملیاتی شود.

وی توضیح داد: براساس این طرح و به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و با تصویب هیأت امنای صندوق، معادل ریالی ۱.۵ میلیارد دلار (حدود ۶ هزار میلیارد تومان) از محل صندوق توسعه ملی نزد موسسات عامل (بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید) سپرده گذاری شد.

به گفته وی با تلفیق منابع هر موسسه برابر با سهم صندوق توسعه ملی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به متقاضیان و اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت روستا‌ها و شهر‌های واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری تسهیلات با نرخ سود چهار درصد مناطق مرزی و ۶ درصد در مناطق غیر مرزی پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در واقع پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی با هدف رفع مشکل بیکاری در مناطق روستایی از راهکار‌های توسعه متوازن کشور و راهی برای مهاجرت معکوس روستاییان از شهر‌های پرجمعیت به محل سکونت قبلی خود بوده است.

خاکسار افزود: از این روی و با همین هدف صندوق کارآفرینی امید که یکی از چهار بانک عامل اجرای این قانون می‌باشد بعد از تصویب این قانون بنا به دلایلی کار را با چهار ماه تاخیر آغاز کرد، اما با این حال صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه با همکاری استانداری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط توانست رتبه نخست جذب تسهیلات را کسب کند.

 

 

انتهای پیام/د

صندوق کارآفرینی امید ۴۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است

 

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.