نخستین همایش ملی انجمن سنجش از دور زمین شناختی ایران با حضور اساتید و دانشجویان 22 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی سراسر کشور در کرمان در حال برگزاریست.

برگزاری نخستین همایش ملی انجمن سنجش از دور زمین شناختی ایرانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  نخستین همایش ملی انجمن سنجش از دور زمین شناختی ایران با حضور اساتید و دانشجویان 22 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی سراسر کشور در کرمان در حال برگزاریست.

مهدیه حسینجانی زاده دبیر علمی همایش صبح امروز در افتتاحیه این همایش 3 روزه به میزبانی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی گفت :در این همایش، 70 مقاله دبیرخانه دریافت کرده و پس از داوری 57 مقاله پذیرفته شدند که 12 مقاله به صورت سخنرانی و 45 مقاله بصورت پوستری ارائه می‌شوند.

دبیر علمی همایش افزود: نخستین روز همایش به کنفرانس و سخنرانی‌های علمی اختصاص یافته است و در دومین روز کارگاه‌های آموزشی شامل معرفی انواع پهپادها و کاربرد آن‌ها در تهیه نقشه‌های توپوگرافی و زمین‌شناسی، روش‌های تصمیم‌گیری چند معیاره در بررسی بلایای طبیعی برگزار می‌شوند.

وی یادآور شد : در سومین روز کارگاه کاربرد اینترفرومتری رادار در تعیین نرخ جابه جایی پوسته زمین تشکیل و همچنین تور زمین‌گردشگری از کلوت‌های شهداد از دیگر برنامه هاست .

حسینجانی زاده موضوعات زمین‌شناسی و اکتشاف معدن، مخاطرات طبیعی (مانند سیل، خشکسالی، زلزله، آتشفشان) و روش‌های نوین پردازش تصویر در علوم زمین و کاربرد پهپادها در علوم زمین و سایر موارد را از محورهای همایش عنوان کرد.

 

انتهای پیام/س

 

نخستین همایش ملی انجمن سنجش از دور زمین شناختی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار