استاندار کرمانشاه امنیت را یکی از شاخص‌های بهبود وضعیت کسب و کار دانست .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امنیت را یکی از شاخص‌های بهبود وضعیت کسب و کار دانست و گفت : امنیت پایه اصلی توسعه است.

وی گفت : در طول تاریخ انقلاب چه در دوران دفاع مقدس چه پس از آن نیروی انتظامی همواره در کنار مردم بوده و هست.

وی با اشاره به زلزله سال گذشته کرمانشاه افزود: با وجود اینکه زلزله شوک سختی بر پیکره این استان وارد کرد، اما مشاهده کردیم نیرو‌های مسلح و نیروی انتظامی نقش موثری در راستای تبدیل شدن این تهدید به فرصت داشتند و امنیت پایداری را در منطقه ایجاد کردند.

استاندار کرمانشاه امنیت را پایه اصلی توسعه معرفی کرد و بیان کرد: بدون شک پیشرفت و توسعه جامعه در سایه امنیت پایدار محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر دنبال افزایش شاخص بهبود کسب و کار هستیم شاخص امنیت می‌تواند بیش از شاخص‌های بروکراسی بانکی و اداری موثر واقع شود، گفت: برای تحقق امنیت اجتماعی نیازمند مهندسی اجتماعی هستیم که لازمه آن وجود نیروی انتظامی است که بتواند امنیت را به وجود آورد.

بازوند تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان پاسبانان نظم و امنیت در صیانت از دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در کنار دیگر نیرو‌های مسلح، می‌تواند رابطه بین مردم و حکومت را مستحکم کند.

وی با اشاره به آغاز جنگ اقتصادی کشور، گفت: این جنگ که با یک جنگ رسانه‌ای و فرهنگی تقویت می‌شود فقط با ایستادگی و مقاومت سرمایه‌های اجتماعی است که با شکست مواجه می‌شود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی یک جزیره امن در منطقه است ناشی از اقتدار و امنیتی است که در کشور وجود دارد و همین امر سبب شده امروز جوانان ما در همه عرصه‌ها اعم ازهسته‌ای، نفت، گاز به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند.

وی اظهار داشت: امروز اگر به دنبال پیشرفت و شکوفایی در اقتصاد و فرهنگ هستیم لازمه آن امنیت و رسیدن به خودباوری است که در کشور حاکم باشد .

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: بحث قاچاق سوخت و احشام وضعیت نگران کننده ای در مرزهای استان دارد.

وی افزود: یک کرگروه در این خصوص در مرز داریم که طی روزهای اخیر این کارگروه را فعال کردیم و پیشنهاد ما این بود که با برنامه‌ریزی جلوی قاچاق را بگیرند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: وقتی قاچاق صورت می گیرد به این معناست که طرف مقابل منافع بیشتری را تامین می کند و هنر این است که بتوانیم این مساله را مدیریت کنیم.

وی گفت: در این راستا سهمیه‌ای را در نظر گرفتیم که تعاونی‌هایی برای مرزنشین ها تشکیل دهیم که در قالب آن بحث صادرات سوخت صورت بگیرد .

 

 

انتهای پیام/د

امنیت پایه اصلی توسعه است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.