سرمربی تیم ملی پومسه بانوان گفت: قرار بود به صورت آزمایشی پومسه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشته باشد، اما هنوز قطعی نشده است.

فاطمه اسدپور سرمربی تیم ملی پومسه بانوان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: رشته پومسه برای نخستین بار در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا برگزار شد و خوشبختانه نتایج خوبی هم در این حضور برای تیم ملی ما رقم خورد. پیش از این قرار بود که این رشته ورزشی به صورت آزمایشی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز حضور داشته باشد که با توجه به سکوت فدراسیون جهانی در این باره حضور پومسه در ۲۰۲۰ توکیو قطعی نیست.

او ادامه داد: هنوز فدراسیون جهانی و مسئولان کمیته بین المللی المپیک درباره نخستین حضور این رشته در المپیک بخش نامه‌ای را ابلاغ نکردند و صحبتی درباره نحوه کسب سهمیه المپیک نشده است.

اسدپور درباره مسابقات قهرمانی جهان که در چین تایپه برگزار شد عنوان کرد: در مسابقات جهانی بار‌ها در حق ملی پوشان ما اجحاف شد و داوران حق ما را ضایع کردند و همین موضوع باعث شد تا رنگ مدال تیم ما تغییر کند و حتی مدال جهانی را از دست بدهیم.

او در ادامه بیان کرد: به راحتی در بخش انفرادی حق مرجان سلحشور را خوردند تا نماینده کشورمان برابر حریفی از پرو نتیجه را واگذار کند و از رسیدن به فینال بازماند. البته با تمام این ناداوری‌ها توانستیم مدال‌های خوشرنگی را کسب کنیم و حتی در رده نونهالان نیز مدال‌های مختلفی را کسب کردیم.

سرمربی تیم ملی پومسه بانوان گفت: اگر با عدالت داوری می‌کردند می‌توانستیم در مجموع مردان و بانوان عنوان نایب قهرمانی را کسب کنیم، اما این اتفاق رخ نداد و بباز هم داوری امتیازات ما را گرفت.

او درباره بخش ابداعی در پومسه عنوان کرد: هنوز در این بخش به حد بالایی نرسیدیم و در این ماده داوری به درستی برای ما اجرا شد و هنوز ادعایی در این زمینه نداریم.

اسدپور تصریح کرد: اگر مانند کیورگی می‌توانستیم از سیستم‌های الکترونیکی استفاده کنیم میزان خطای داوری در مسابقات ما هم کاهش پیدا می‌کرد و امتیازات تنها بر اساس میزان نظر و سلیقه داوران نبود.

سرمربی تیم ملی پومسه در پایان گفت: مسابقات دانشجویان جهان در تیرماه و همچنین رقابت‌های آسیایی در رده نونهالان و جوانان نزدیکترین رویداد‌هایی هستند که باید با تصمیم فدراسیون تیم ملی را برای آن آماده کنیم.


بیشتر بخوانید:

اسدپور: آسیایی‌ها حریف ما در رقابت‌های جهانی پومسه هستند/نتایج به سلیقه داوران بستگی دارد

ریزش دومینو وار در تکواندوی باشگاهی ایران

فقر قراردادی در تکواندو/ عرق‌هایی که ارزان روی شیاپچانگ می‌چکد


انتهای پیام/

اظهارات اسدپور درباره تیم ملی پومسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار