رئیس سازمان لیگ برتر تکواندو مشکلات اقتصادی را دلیل اصلی کاهش تعداد تیم‌ها در لیگ برتر تکواندو امسال دانست.

محمد کرمی رئیس سازمان لیگ برتر تکواندو در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت برگزاری لیگ برتر تکواندو در سال جاری بیان کرد: مسابقات لیگ تکواندو در سال جاری در بخش جوانان و بزرگسالان به صورت لیگ برتر جام خلیج فارس یادوآره ۵۰۰ شهید تکواندو کار با حضور ۸ تیم از نهم مهرماه برگزار می‌شود. لیگ امید نقش جهان نیز امسال با حضور ۶ تیم به صورت رفت و برگشت پیگیری می‌شود. در بخش بانوان نیز لیگ جام کوثر با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود که ابتدا این تیم‌ها به صورت دوره‌ای به رقابت می‌پردازند تا ۸ تیم برتر مشخص شوند پس از آن این ۸ تیم با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا ۴ تیم نخست لیگ معرفی شوند.

ریزش دومینو وار در تکواندوی باشگاهی ایران

او ادامه داد: در سال گذشته در لیگ جام کوثر ۱۲ تیم حضور داشتند که این تعداد امسال به ۱۶ تیم افزایش یافت، اما در لیگ برتر جام خلیج فارس از ۱۱ تیم به ۸ تیم و در جام نقش جهان از ۹ تیم به ۶ تیم کاهش داشتیم و تعداد تیم‌ها نسبت به گذشته کمتر شده است که دلیل اصلی این کاهش، مشکلات مالی و اقتصادی است. بیشتر تیم‌ها به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی از حضور در لیگ انصراف دادند و با وجود اینکه مدت زیادی را برای ثبت نام تیم‌ها قرار داده بودیم، اما این مشکلات مانع از حضور تیم‌ها شد و بنگاه‌های اقتصادی قول دادند در صورتی که اوضاع مالی بهتر شود در سال آینده در لیگ تکواندو حاضر شوند.

کرمی افزود: امسال توانستیم در رده خردسالان لیگ تکواندو را با حضور ۳۸ تیم از ۲۵ استان به صورت منطقه‌ای برگزار کنیم و ۱۰ تیم برتری که راهی مرحله نهایی شده بودند در شهر ارومیه به رقابت پرداختند و تیم‌های یاری، زنجان و گیلان در رده‌های اول تا سوم ایستادند. این در حالی بود سال گذشته ۱۸ تیم در بخش خردسالان در لیگ تکواندو حاضر شد که خوشبختانه در این دوره تعداد تیم‌ها به ۳۸ رسید و شاهد استقبال در این رده بودیم.

رئیس سازمان لیگ تکواندو درباره انصراف تیم بیمه رازی از حضور در جام کوثر عنوان کرد: تیم بیمه رازی سال گذشته رقابت تنگاتنگی با تیم لوازم خانگی کن داشت و در تعداد برد و باخت‌ها مساوی بودند و این تیم در سال ۹۵ توانست قهرمان لیگ تکواندو شود و در سال ۹۶ لوازم خانگی کن این عنوان را از آن خود کرد.

ریزش دومینو وار در تکواندوی باشگاهی ایران

هر تیمی می‌تواند با ورزشکار آزاد قرار داد ببندد

او ادامه داد: در بحث جذب بازیکن هر تیمی می‌تواند با ورزشکار آزاد قرار داد ببندد و تیم بیمه رازی با ۳ بانوی تکواندوکار ملی پوش صحبت کرده بود و به توافقاتی هم رسیده بودند، اما این ۳ ورزشکار در نهایت با تیم لوازم خانگی کن قرار داد امضا کردند که این اتفاق با واکنشی از سوی مسئولان تیم بیمه رازی همراه بود و آن‌ها این موضوع را دلیل انصراف خود از لیگ اعلام کردند.

ما نمی‌توانیم به بازیکنان بگویم در کدام تیم بازی کنند

کرمی افزود: طبق قوانین و آئین نامه سازمان لیگ اگر تیمی قرار داد خود را با ورزشکار در سازمان لیگ ثبت کند این بازیکن اجازه قرار داد با تیم دیگری را ندارد، اما تیم بیمه رازی به دلیل اینکه قرارداد با این ۳ ورزشکار را در سازمان ثبت نکرده بود پس آن‌ها می‌توانستند به تیم دیگر بروند و ما نمی‌توانیم به بازیکنان بگویم در کدام تیم بازی کنند.

تخلفی از نظر ما رخ نداده است

رئیس سازمان لیگ تکواندو بیان کرد: هر ورزشکاری می‌تواند با تیمی که از نظر مالی و امکاناتی از شرایط بهتری برخوردار است قرارداد امضا کند و ما زمانی که این قرار داد در سازمان ثبت شود می‌توانیم با تخلف بازیکن برخورد کنیم در غیر این صورت تخلفی از نظر ما رخ نداده است.

ریزش دومینو وار در تکواندوی باشگاهی ایران

پیشنهاد تقسیم ملی پوشان در تیم‌های باشگاهی رد شد

کرمی عنوان کرد: ابتدای لیگ این پیشنهاد مطرح شد که ملی پوشان بین تیم‌های باشگاهی تقسیم شوند که این موضوع رای نیاورد و رد شد چرا که تعداد تکواندوکاران حرفه‌ای ما زیاد است و هر تیم می‌تواند با توجه به قرار دادمالی بازیکن مورد نظر خود را در صورت توافق جذب کند و این به بحث توانایی مالی هر باشگاهی مربوط می‌شود.

برنامه لیگ با رقابت‌های تیم ملی تکواندو تداخل ندارد

او در ادامه درباره برنامه مسابقات لیگ افزود: با توجه به اینکه تیم ملی تکواندو در رقابت‌های جهانی، گرندپری، کسب سهمه الپیک ۲۰۲۰ توکیو و گرند اسلم حاضر می‌شود برنامه برگزاری لیگ را طوری تنظیم کردیم که در بین این رقابت‌ها انجام شود و تداخلی ایجاد نکند تا تیم‌ها بتوانند از حضور ملی پوشان خود استفاده کنند.

دیدار تیم‌هایی که ملی پوش دارند در زمان دیگری برگزار می شود

کرمی تصریح کرد: در صورتی که تیم‌های لیگ برتری از حضور ۲ ملی پوش یا بیشتر برخوردار باشند با توجه به رقابت‌های تیم ملی می‌توانند از سازمان لیگ بخواهند که دیدار آن‌ها برابر یک تیم را به دلیل غیبت ورزشکاران ملی پوش به تعویق بیاندازد و در زمان دیگری این دیدار پیگیری شود و در صورت امکان سازمان برنامه رقابتی این تیم را به زمان دیگری موکول خواهد کرد.

ایران در بحث داوری تکواندو در رده بالایی قرار دارد

او درباره وضعیت داوران در مسابقات لیگ تکواندو عنوان کرد: حضور داروان در رقابت‌های مختلف کشوری باعث شده که آن‌ها با قوانین به خوبی آشنا شوند و خوشبختانه کشور ما در بحث داوری توانسته به دلیل تعدد داوران بین المللی خود در سطح بالایی قرار گیرد.
تست آمادگی جسمانی داوران برگزار شد

رئیس سازمان لیگ تکواندو در پایان گفت: برای داورانی که قرار است در لیگ امسال قضاوت داشته باشند کمپ سه روزه‌ای را برگزار کردیم تا شیوه‌های مدیریتی و جدیدترین قوانین داوری را آموزش ببینند و تست آمادگی جسمانی آن‌ها را برگزار کردیم تا آماده حضور در لیگ شوند.


بیشتر بخوانید:  ساعی: تیم ملی تکواندو انتظارات را برآورده کرد

آغاز مرحله جدید اردوی تیم‌ملی تکواندو کشورمان

پایان ناکامی‌های تکواندو مردان ایران با هت‌ریک عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار