نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت ایجاد اشتغال در موسسات کاریابی باید مشخص شود چراکه این موسسات علی رغم دریافت وجه از افراد، شغل‌های پایدار معرفی نمی‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در کارگروه اشتغال گفت: باید با ایجاد یک مکانیزم مشخص شود افرادی که صاحب شغل شده اند از چه کانالی عبور کرده اند.

زرآبادی با گلایه از مشخص نبودن آمار تعدیل نیرو‌ها و به کار گیری معلولان اضافه کرد: پس از پراخت وامها، نظارتی صورت نمی‌گیرد و معلوم نیست شغلی ایجاد شده یا فقط بدهکار بانکی به وجود آمده است.

وی افزود: باید در نحوه برگزاری این جلسات تحول ایجاد شود تا برای مردم اثرگذار باشد.

حبیبی معاون اقتصادی استاندار نیز گفت: حمایت از تولید و ایجاد رونق اقتصادی وظیفه ماست و بانک‌ها باید با توجه به مهلت باقی مانده تا پایان سال مالی، تسهیلات باقی مانده را در بخش‌های ۹ گانه اشتغال پرداخت کنند.

مدیرکل کار و امور اجتماعی هم گفت: کل تسهیلات اشتغالزایی به صورت متمرکز و از طریق نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، مشاغل خانگی، اشتغال فراگیر و روستایی، بنیاد علوی، بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید است.

به گفته بابایی تاکنون حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده و نیمی از آن تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: بیش از ۴ هزار طرح اشتغال زا هم ارائه شده است که حدود ۴ هزار نفر مشغول به کار شده اند.

بابایی گفت: در اشتغال روستایی به ۶۵۵ طرح با ۱۳۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه کارگروه اشتغال در قزوین

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار