مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از کشت دوم محصولات زراعی در چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان با هدف افزایش بهره وری و ارتقاء ضریب کشت خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: به منظور افزایش بهره وری و استفاده بهینه از اراضی و ارتقاء ضریب کشت در سال زراعی جاری، چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های این شهرستان بعد از برداشت گندم و برنج زیر کشت دوم قرار گرفت.

وی افزود: هزار و ۷۰۰ هکتار از این زمین‌ها به کشت کلزا و دو هزار و ۱۰۰ هکتار به شبدر و سبزیجاتی مانند کاهو، اسفناج و سبزی و صیفی اختصاص یافت.

خلیل حقیقی گفت: با انجام برنامه ریزی و تأمین نهاده‌های مورد نیاز برای محصولات فوق می‌توان با توسعه کشت دوم گام‌های مهمی برای حفظ کشاورزی پایدار، ارتقاء تولید، ایجاد اشتغال و افزایش توان مالی کشاورزان برداشت.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر افزود: سال زراعی جاری طرح پایلوت تغدیه گیاهی کلزا در ۵۵ هکتار در قالب ۱۴ مزرعه در دو دهستان پنجه زاره و میانکاله این شهرستان اجرا شد.

وی گفت: سال زراعی جاری طرح پایلوت تغدیه گیاهی کلزا در ۵۵ هکتار در قالب ۱۴ مزرعه در دو دهستان پنجهزاره و میانکاله شهرستان بهشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر افزود: هدف از اجرای این طرح، استفاده از ترکیبات بذرمال برای افزایش حاصلخیزی خاک و غنی سازی برای میکروارگانیسم‌ها و در نهایت افزایش قابلیت استفاده از عناصر تثبیت شده خاک است.

حقیقی گفت: به منظور تعیین میزان عناصر در خاک، ۱۴ نمونه خاک از محل اجرای طرح تهیه و مورد آنالیز قرار گرفت.
انتهای پیام/آ

کشت دوم در ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار